גלמד הגישה תשקיף להנפקה של 35 מ' ד' בנאסד"ק

גלמד עומדת להיכנס לשלב IIB של הניסויים הקליניים בתרופה לטיפול במחלת הכבד השומני אצל חולים הסובלים במקביל גם מהשמנה וסבילות לאינסולין

חברת גלמד המפתחת תרופה למחלת הכבד השומני, הגישה תשקיף להנפקה בנאסד"ק. תוכניות ההנפקה של גלמד פורסמו לראשונה ב"גלובס". החברה מקווה לגייס 35 מיליון דולר, לפי שווי של 100 מיליון דולר לפני הכסף.

גלמד עומדת להיכנס לשלב IIB של הניסויים הקליניים בתרופה לטיפול במחלת הכבד השומני אצל חולים הסובלים במקביל גם מהשמנה וסבילות לאינסולין. בעל המניות הגדול החברה הוא המנכ"ל אלן בהרב, המחזיק כ-53% ממנה, ובנוסף מושקעים בה גם חיים הורביץ (דירקטור בטבע, משקיע ביומד ובנו של מנכ"ל טבע לשעבר, אלי הורביץ ז"ל), המחזיק 10%; דוד ודבורה גולדפארב (6.7%); ומגדל אחזקות (4.4%). גלמד גייסה עד היום פחות מ-10 מיליון דולר.

החברה מתכוונת להתחיל בניסוי שלב IIB ב-240 חולים במחצית השנייה של 2014, כשתוצאות הביניים צפויות ב-2015, והתוצאות הסופיות יגיעו לקראת סוף 2016. החברה, שעדיין אינה רושמת הכנסות, הפסידה 17.4 מיליון דולר ב-2013, ובקופת המזומנים שלה יש 137 אלף דולר.

על הגל של Intercept

מחלת הכבד השומני פוגעת באחד מכל שלושה בני אדם. כאשר הכבד כושל בסילוק שומן, מסיבות שונות, נוצרת "הרעלת השומן" המובילה לדלקת, שיכולה לגרום לשחמת כבד ולסרטן כבד. כמו כן, כבד שומני מהווה גורם סיכון משמעותי למחלות לב.

גלמד יוצאת להנפקה בתזמון מצוין, שכן חברת Intercept, הפועלת באותו התחום, הגיעה לאחרונה לשווי של 8 מיליון דולר, לאחר השלמת ניסוי שלב IIB בלבד. בעקבות תוצאות הניסוי עלתה מניית אינטרספט ב-600% ביומיים. אמנם אינטרספט היא חברה הרבה יותר גדולה ומוכרת בשוק האמריקני, ותוצאות הניסוי שלה היו מוצלחות במיוחד - עד כדי עצירת הניסוי לאחר שהשיג את יעדיו מוקדם מן הצפוי. ועדיין, ההצלחה של אינטרספט מעידה על העניין הרב בשוק הכבד השומני, והניסוי המוצלח של אינטרספט דומה בגודלו לזה שאליו יוצאת כעת גלמד.