גרנובסקי בוחן השקעה ביבואנית המזון ויליפוד

הצדדים היו שותפים בקבוצת ההשקעה שהפסידה את השליטה בקונצרן אי.די.בי ■ ויליפוד נסחרת בשווי של 356 מיליון שקל

יותר מחודש לאחר החלטת בית המשפט המחוזי על העברת השליטה בקונצרן אי.די.בי לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה - איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי, מי שהוביל לצד נוחי דנקנר קבוצת המשקיעים שהצעתה נדחתה, נמצא בדרכו להשקעה חדשה.

ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים בוחן יוסי שניאורסון, מנכ"ל חברת ZBI של גרנובסקי ואיש אמונו, השקעה בחברות ציבוריות בשוק ההון המקומי, ביניהן גם יבואנית מוצרי המזון ויליפוד , של האחים צבי ויוסי ויליגר, הנסחרת בשווי של 356 מיליון שקל.

ויליפוד עצמה הייתה חלק מקבוצת המשקיעים שארגנו גרנובסקי ודנקנר להשקעה באי.די.בי, אשר התפרקה בעקבות החלטת בית המשפט, כך שהצדדים מכירים היטב ביניהם.

מחברתZBI נמסר בתגובה כי "אנחנו מקבלים מדי יום הצעות עסקיות בארץ ובחו"ל. אנו בוחנים את ההצעות ואת כדאיותן בזהירות ובאחריות, ומצפים לאתר בין העסקאות המוצעות לנו עסקה שתביא הצלחה לחברה ולבעלי מניותיה".

נזכיר כי לצורך ההשקעה באי.די.בי השתלט גרנובסקי באוגוסט האחרון על חברת אמבלייז, הנסחרת בבורסה הבריטית, וזאת במטרה לרתום את קופתה הדשנה (כחצי מיליארד שקל) להשקעה בקונצרן. במסגרת עסקה מורכבת רכשה BGI, החברה-הבת של ZBI, את מניות השליטה אמבלייז מידי קרן פורטיסימו, נפתלי שני, קרן שרודרס ודונלד סטרום.

מבנה 'עוקף חוק הריכוזיות'

בתחילת החודש אישר בית המשפט המחוזי "קיפול קומה" בפירמידת החברות הציבוריות של גרנובסקי, אשר מנעה ממנו השקעה בחברה ציבורית נוספת. במסגרת זו תחלק ZBI את מניות החברה-הבת BGI כדיבידנד בעין, כלומר BGI תבוטל, ומבנה הפירמידה יצומצם לשתי חברות ציבוריות (אמבלייז ו-ZBI).

בזמנו הסבירה ZBI את המהלך כחלק מהיענות לרוח חוק הריכוזיות (המתיר החזקה בשתי חברות ציבוריות), במטרה שלא להכשיל את הצעת ההשקעה באי.די.בי. כעת, צפוי לעמוד לה מבנה לשם השקעה בחברה ציבורית אחרת בשוק ההון המקומי.

ויליפוד סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2013 עם מחזור מכירות של 79 מיליון שקל ורווח נקי של 15 מיליון שקל. האחים יוסי וצבי ויליגר מחזיקים 58% מהמניות.

נזכיר כי ב-2007 מכרו השניים לארקדי גאידמק את מניות השליטה שלהם בויליפוד בכ-171 מיליון שקל. במסגרת זו העניקו לגאידמק הלוואה בסך 76 מיליון שקל, ולאחר שלא הצליח להחזירה, קיבלו האחים ויליגר את מניות השליטה חזרה לידיהם.