גדעון תדמור צפוי לגרוף כ-20 מיליון שקל מעסקת וודסייד

מי שהוביל את פעילות החיפושים של קבוצת דלק צפוי לקבל בונוס נאה

חתימת ההסכם בין שותפויות החיפושים של קבוצת דלק - אבנר ודלק קידוחים, המוחזקות ע"י דלק אנרגיה - עם חברת וודסייד האוסטרלית, במסגרתו תרכוש האחרונה 25% מהזכויות ממאגר "לוויתן", בתמורה שיכולה להגיע עד ל-2.7 מיליארד דולר, תסלול את הדרך עבור גדעון תדמור, מי שהוביל את פעילות החיפושים של הקבוצה, לקבלת בונוס נאה.

בנובמבר 2012 הקימה קבוצת דלק על הקמת חברה משותפת ביחד עם תדמור (60% בבעלות קבוצת דלק, 40% בבעלות תדמור) אשר תעסוק בתחומי חיפוי והפקת גז ונפט. פעילות החברה תהיה גלובלית, למעט ישראל וקפריסין, שבהן פעילה היום דלק אנרגיה. באותו הזמן דיווחה הקבוצה על תנאי השכר של תדמור, אשר מלבד עדכון שכרו השנתי בגובה של כ-1.6 מיליון שקל, כללו גם שלושה מענקים.

את המענק הראשון, בגובה של כ-1.5 מיליון שקל, כבר זכאי לקבל תדמור, שכן הזרמת הגז ממאגר תמר החלה באפריל 2013, לפני המועד שנקבע בהסכם. בנוסף זכאי תדמור למענק שנתי כפי שייקבע ע"י דירקטוריון קבוצת דלק, אבל המענק המשמעותי ביותר שניתן לתדמור במסגרת אותו הסכם, הוא מענק הוני בגין השלמת עסקאות בפרק זמן של 3 שנים ממועד חתימת ההסכם, קרי עד לנובמבר 2015.

במסגרת מענק זה, זכאי תדמור לקבל 0.6% מסכום שווי מכירת הזכויות של שותפויות קבוצת דלק במאגר. חלקן של השותפויות של קבוצת דלק בעסקה נאמד בכ-1.24 מיליארד דולר, אשר חלקו ייפרס על פני שנים ארוכות. סכום זה גוזר בונוס של כ-20 מיליון שקל לתדמור, אולם ייתכן ובפועל הוא יקבל סכום נמוך יותר משמעותית, שכן יהיה צורך בביצוע הערכה לשווי הנוכחי של לסכומים העתידיים שצפויות השותפויות לקבל במסגרת ההסכם.

הסכם ההעסקה של תדמור בקבוצת דלק נחתם, לאחר שפרש מניהול חברת דלק אנרגיה. תדמור קיבל בשנת 2007 אופציות לכ-5.4% מהון המניות של דלק אנרגיה, הניתנות למימוש בשבע מנות בין השנים 2008-2014. בעקבות תגליות הגז 'תמר' ו'לוויתן' נסקה מניית דלק אנרגיה במעל 600%, מה שהפך את תדמור לאיש עשיר.

תדמור מימש חלק מהאופציות, עבור אופציות נוספות קיבל תמורה במזומן ששיקפה את ערכן, וכן מכר לצד בני משפחתו את מניות השליטה בחברת כהן פיתוח, הזכאית לקבל תמלוגים משותפות אבנר, לידי קבוצת דלק. בסה"כ צבר תדמור הון הנאמד בקרוב לכ-200 מיליון שקל.