וייבר שכרה את גולדמן זאקס לחפש קונה - ולא מוצאת

(עדכון) - מנכ"ל וייבר על הדיווחים בתקשורת לפיהם היא במגעים למכירתה ב-300-400 מ' ד': "אין מגעים למכירת החברה, לא מכיר סיפור כזה"

מנכ"ל וייבר מכחיש היום (ג') בפני "גלובס" את הדיווחים בתקשורת לפיהם החברה מנהלת מגעים למכירתה לחברת אפליקציות גדולה באסיה בהיקף של 300-400 מיליון דולר. וייבר רשומה בקפריסין ובלאס-וגאס ולא בישראל אך היא מנוהלת ע"י הישראלי טלמון מרקו ושותפיו - איגור מגזיניק, סאני מרואלי ועופר סמוכה. בנוסף החברה מפעילה מרכז פיתוח קטן בישראל המעסיק כמה עשרות עובדים.

"אני לא מכיר שום מגעים כאלה ואין לי מושג מאיפה התקשורת הביאה את זה", תגובת המנכ"ל טלמון מרקו.

על אף הכחשותיו של מרקו, ל"גלובס" נודע כי החברה שכרה את שירותי גולדמן זאקס לפני מספר חודשים בכדי לחפש רוכש לחברה לפי שווי של 500-600 מיליון דולר אך עד כה לא נמצא קונה. עם זאת ניכר כי החברה עדיין נמצאת על המדף.

בעבר "התנערה" וייבר מהקשר הישראלי שלה כיוון שהיא פעילה מאוד במדינות ערב וחששה כנראה מהחרם הערבי. כיוון שהחברה אינה רשומה בישראל, הרי שגם אם מכירה כזו היית יוצאת לפועל המדינה לא תרשום ממנה הכנסות במסים.

האפליקציה מאפשרת שיחות אינטרנטיות בחינם ובחודשים האחרונים הגיעה גם למחשבים האישיים במערכות הפעלה חלונות או מקינטוש. האפליקציה גם משמשת לניהול שיחות טקסט במסרים מיידים בין משתמשיה. וייבר מזהה את המכשיר בו המשתמש משוחח, כך שהודעות לא יופיעו בכל המכשירים בהם האפליקציה מותקנת.

מאגר המשתמשים של וייבר מגיע כבר ליותר מ-200 מיליון ב-193 מדינות, כאשר ניתן להוריד את האפליקציה למכשירי אייפון, אנדרואיד, ווינדוס פון, בלקברי וסימביאן.