הדולר נחלש בכ-0.25%: "בנק ישראל יפחית את ההתערבות"

ברקע למסחר במט"ח עומד נאומה של יו"ר הפד החדשה, ג'נט ילן, בארה"ב: לדבריה, השווקים לא צריכים לצפות לשינויים מהותיים באסטרטגיה של הפדרל ריזרב ■ FXCM: "הדולר-שקל נע כעת בטווח חדש-ישן של 3.51-3.55 שקלים"

הדולר נחלש היום (ג') בשיעור של כ-0.25% ושערו היציג נקבע על 3.516 שקלים. האירו, מנגד, התחזק מעט מול השקל אך שערו היציג נותר יציב על 4.8 שקלים.

ברקע למסחר במט"ח עומד נאומה של יו"ר הפד החדשה, ג'נט ילן, בארה"ב. לדבריה, השווקים לא צריכים לצפות לשינויים מהותיים באסטרטגיה של הפדרל ריזרב, ואם הכלכלה תמשיך במסלול הנוכחי שלה יש לצפות להמשך צמצום הרכישות. עוד אמרה ילן כי לא ניתן למדוד את השוק על ידי שיעור האבטלה בלבד.

בחודש שעבר הפחית הפד שוב את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר ל-65 מיליארד ד' תוך שהוא מציין כי הנתונים משוק העבודה היו "מעורבים אך מאוזנים והצביעו על המשך השיפור" בשוק. ההחלטה המוניטרית הבאה של הפד תתקיים ב-18-19 במארס.

"ההערכה שלנו היא שהדולר יתחזק הן מול 10 המטבעות המובילים בעולם והן מול מטבעות השווקים המתעוררים במהלך המחצית הראשונה של השנה", מסר לסוכנות בלומברג ראש מחלקת מט"ח בסניף של Standard Chartered בסינגפור.

"הדולר-שקל איבד מעט גובה עם פתיחת שבוע המסחר אבל הוא עדיין נסחר מעל רמת התמיכה המשמעותית של 3.51 שקלים", מסר ממחלקת המסחר של FXCM בישראל. "יילן צפויה לחזור על רטוריקת המדיניות הנוכחית של הבנק לפיה הבנק צפוי להמשיך ולצמצם בהיקף ההרחבה הכמותית, בכפוף לשיפור הכלכלי, ולהותיר את הריבית ברמה אפסית לזמן ממושך. ואולם, אולי בשל שני דוחות התעסוקה האחרונים, שהיו מאכזבים, יילן עשויה להיות יותר זהירה בדבריה ואולי אף לרמוז על האטה בקצב הצמצום במידה ונתוני התעסוקה ימשיכו לאכזב. רמיזות שכאלה צפויות להכביד מאוד על הדולר.

"הדולר-שקל נע כעת בטווח חדש-ישן של 3.51-3.55 שקלים. ירידה מתחת ל-3.51 ש' עלולה שוב לייצר מומנטום שלילי, ומאידך טיפוס מעל 3.55 ש' עשוי לפתוח פתח להתרחבות התיקון. לאור היקף ההתערבות הנרחב של בנק ישראל בחודש ינואר, כפי שעלה מדוח יתרות המטבע שפרסם הבנק, ישנה סבירות כי הבנק יצמצם החודש את היקף ההתערבות, ועל כן תנועת הדולר-שקל תוכתב במידה רבה יותר מהמגמה העולמית".