וול סטריט ננעלה בעליות של מעל ל-1% לאחר דברי ג'נט ילן

יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה בנאום בקונגרס כי הפד ישקול לעצור את צמצום הרכישות רק אם יהיה שינוי משמעותי בתחזית הכלכלית ■ שר האוצר ג'ק לו אמר שמשרדו עובד במתכונת חירום אשר תאפשר לממשל לפעול עד ל-27 בפברואר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע עדותה של ג'נט ילן בקונגרס, ולאחר עליות בבורסות אסיה ומגמה חיובית גם באירופה. ילן אותתה לשווקים בנאומה כי הנסיגה מתוכנית התמריצים תימשך כמתוכנן, וכי רק שינוי בתחזית הכלכלית יגרום לבנק לשנות את המדיניות שלו.

עוד לפני הנאום המרכזי של ילן בקונגרס, יו"ר הפד הנכנסת העידה בפני ועדת השירותים הפיננסים של הסנאט ואמרה כי השווקים לא צריכים לצפות לשינויים מהותיים במדיניות המוניטארית של הפד. ילן אומנם לא התייחסה לשני דוחות התעסוקה המאכזבים שפורסמו לאחרונה אך אמרה כי הפד ישמור על סביבת ריבית אפסית הרבה אחרי ששיעור האבטלה ירד לרמה של 6.5%.

בקונגרס אמרה ילן כי היא הופתעה "משני דוחות התעסוקה האחרונים החלשים", אך ציינה כי "לא צריך למהר לקפוץ למסקנות, חשוב לבחון בזהירות את משמעות הדברים". ילן ציינה כי הפד ישקול לעצור את צמצום רכישות האג"ח רק אם יהיה שינוי משמעותי בתחזית הכלכלית.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות Colmex מציין: "השווקים נכנסו אתמול לנקודת המתנה כאשר נראה שהמשקיעים חוששים מתנועה חדה בשווקים בעקבות הצהרתה של ילן".

שר האוצר ג'ק לאו אמר, שמשרדו עובד במתכונת חירום עם 50 מיליארד דולר שנותרו לו, אשר יאפשרו לממשל לפעול עד ל-27 בפברואר, וביקש מהקונגרס לפעול להגבהת תקרת החוב עד לתאריך זה. לדברי, עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "בשקט מופתי ההקפאה הזמנית של תקרת החוב האמריקאי פקעה ב-7 בפברואר; כזכור, ההקפאה הזמנית נכנסה לתוקף בסיום ההשבתה הממשלתית באוקטובר 2013. פקיעת ההקפאה פירושה שמשרד האוצר האמריקאי לא יוכל להנפיק אג"ח חדשות, ועל כן, היות והממשל פועל תחת גירעון שוטף, הוא לא יוכל לעמוד בכל התחייבויותיו".

סך התגמולים ששילמה טבע למנכ"ל הקודם, ד"ר ג'רמי לוין, ב-2013 הגיע ל-7.2 מיליון דולר - כ-25 מיליון שקל - כך עולה מהדוח השנתי המורחב שפרסמה אתמול חברת התרופות. בסה"כ שילמה החברה לחמישה בכירים 21 מיליון דולר אשתקד. הדוח מגלה גם שבתחילת 2014 נפתחה בארה"ב חקירה בנוגע למכירות של שתיים מהתרופות המקוריות של טבע, קופקסון ואזילקט. הממשל בארה"ב חוקר הפרות אפשריות של החוק הפדרלי בנושא זה ודורש מטבע מסמכים.

אפל עמדה במוקד, לאחר שאתמול הודיע המשקיע האקטיביסט קארל אייקן כי הוא נסוג מדרישתו שהחברה תוציא לפועל תוכנית רחבה לרכישה עצמית של מניותיה.

חברת Urban Outfitters פרסמה אתמול לאחר המסחר כי ההכנסות עלו ב-6% ל-906 מיליון דולר, מתחת לצפי בשוק.

חברת אלוט תקשורת דיווחה היום כי ההכנסות על בסיס non-GAAP הסתכמו ברבעון הרביעי של 2013 ב- 27.3 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 24.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013 והכנסות של 28.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012. על בסיס Non-GAAP, רשמה החברה ברבעון רווח נקי של 3.2 מיליון דולר, 10 סנט למניה ו-9 סנט למניה בדילול מלא.

חברת התוכנה סאפיינס הודיעה היום, כי חברת ביטוח מובילה המספקת שירותים ברחבי צפון אמריקה ופועלת בתחום ביטוחי ה-Preneed, בחרה בפתרון "סאפיינס ALIS" לביטוחי חיים. החוזה מוערך ב-7-10 מיליון דולר.