הביטקוין בשפל של חודשיים: אתר גדול עצר את המשיכות

אתמול בבוקר צנח הביטקוין ל-500 דולר, ירידה של יותר מ-27% מיום ו' ■ אתר החליפין Mt. Gox הודיע שעצירת משיכות המטבע תימשך זמן בלתי מוגבל מאחר שהוא הבחין ב"פעילות בלתי רגילה"

מחיר המטבע הדיגיטלי ביטקוין צנח אתמול (ב') לרמת שפל של כחודשיים, לאחר שאתר החליפין Mt. Gox הודיע שעצירת משיכות המטבע שעליה הוא הודיע ביום ו' שעבר תימשך זמן בלתי מוגבל מאחר שהוא הבחין ב"פעילות בלתי רגילה".

מחירי הביטקוין היו שונים במידה דרמטית מבורסה לבורסה. Mt.Gox מטוקיו, אחד השווקים הידועים ביותר למטבע, רשם את אחת הירידות הגדולות אתמול. בבוקר צנח הביטקוין ל-500 דולר, ירידה של יותר מ-27% מהמחיר הסופי של יום ו', 692 דולר. המחיר הסופי אתמול היה 595.74 דולר, ירידה של 14% מיום ו'.

"הבעיה הטכנית הזו היא בעוצמה גבוהה בהרבה ממה שראינו בעבר", אמר סבסטיאן גיילי, אסטרטג מטבעות בבנק סוסייטה ז'נרל מניו יורק. "יתכן שהשוק מבין שיש בעיות ספציפיות לסוג הזה של מטבעות".

בחודשים האחרונים קיבל הביטקוין היענות גבוהה יותר, ועסקים כמו אתר Overstock.com וקבוצת הכדורסל סקרמנטו קינגס הודיעו שיתחילו לקבל תשלומים באמצעותו. אך באחרונה, המטבע הדיגיטלי עורר התעניינות של גופי פיקוח. המפקח על הבנקים במדינת ניו יורק, למשל, הודיע בסוף ינואר שהוא מתכנן לפקח השנה על עסקים שמקבלים עסקאות בביטקוין.

מחיר הביטקוין החל לצנוח ביום ו' כאשר Mt.Gox דיווח שהוא עוצר זמנית את משיכות הכספים בגלל בעיות טכניות בלתי מוסברות. בהודעה מעודכנת אתמול מסר אתר זה שעצירת המשיכות הוארכה ללא הגבלת זמן אחרי שהוא הבחין ב"פעילות בלתי רגילה בארנקי ביטקוין שלו, ובדק את הנושא בשבועות האחרונים. הבדיקה העלתה שיש עסקאות שצריך לבחון מקרוב יותר".

עוד מסר Mt.Gox ש"באג בתוכנת ביטקוין" עלול לשנות פרטים של עסקאות. בפועל, מישהו ברשת המטבע יכול לשנות שטרי עסקה כך שהעברה שבוצעה מארנק ביטקוין אחד לשני לא תיראה במערכת, וההעברה תחזור על עצמה פעם נוספת. ארנק ביטקוין הוא יישום לאחסון המטבע למשתמשיו.

CoinDesk, החברה שהשיקה בספטמבר מדד למחירי הביטקוין, הסירה אתמול את Mt. Gox מן המדד, בנימוק של "אי יכולת מתמדת לעמוד בסטנדרטים של המדד".

על פי מדד CoinDesk, מחיר הביטקוין אינו נמוך כמו זה שבאתר Mt. Gox. המדד הראה מחיר של 667.79 דולר אתמול אחר הצהריים, ירידה של 5% מסגירת יום ו', שהייתה 703.57 דולר. השפל היומי במדד היה כ-540 דולר.

אבל בשתי הפלטפורמות, המחיר היה הנמוך ביותר מאז דצמבר. בסוף ינואר נסחר הביטקוין ביותר מ-1,000 דולר.