קסדה בתיק טוב: בריינסוויי הגיעה לשלב החדרת המוצר

בריינסווי הגיעה לשלב החדרת המוצר שלה, קסדה מגנטית לטיפול בדיכאון, לשוק ■ האם חברת המכשור הרפואי תצלח את מעבר המיקוד העסקי שלה להיבט השיווקי-מכירתי

לא אחת אנו נתקלים בחברות מתחום הביומד, המדווחות על קשיים בהגעה למאסת מכירות שתעלה אותן על פסי רווחיות לאורך זמן. זאת, למרות שבידיהן אישורים רגולטוריים באזורים מרכזיים בעולם (בעיקר ארה"ב ואירופה), לשיווק המכשירים הרפואיים או התרופות לטיפול במחלות כאלו ואחרות. בריינסווי מנסה בתקופה זו להימנע מגורל דומה, ונראה כי הדברים הולכים בכיוון הנכון מבחינתה - מה שהופך אותה למעניינת לבחינת השקעה.

באחרונה הודיעה בריינסוויי על מספר התפתחויות, החל מהרחבת אישור משרד הבריאות לשיווק ומכירה של המערכת בהתוויות נוספות, הסכם לקבלת שירותים בין חברה-בת בבעלות מלאה עם חברה העוסקת כיום בשיווק מערכות Deep TMS, לקבלת שירותים לוגיסטיים באמצעות הקמת מרכז לוגיסטי בארה"ב, וכן קבלת אישור FDA לתחילת ניסוי קליני רב-מרכזי בבני אדם הסובלים מהפרעה טורדנית כפייתית (OCD).

בריינסוויי עוסקת, באמצעות חברות בבעלותה המלאה, במחקר, פיתוח ושיווק של מכשיר רפואי לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקודי המוח. החברה פיתחה את מכשיר ה-Deep TMS, המבוסס על סליל אלקטרומגנטי, המחובר לספק זרם חשמלי אשר יוצר שדה חשמלי ומשפיע על אזורים שונים במוח על ידי גירוי, בהתאם לתדר הפעלה.

ניתן לייחס לבריינסוויי ולמוצריה מספר יתרונות: על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ-120 מיליון איש מאוכלוסיית המדינות המפותחות לוקים בדיכאון. הטיפול במכשיר החברה אינו כרוך באשפוז או בהרדמה מלאה, והוא בעל השפעה ממוקדת יחסית. מאידך, התחליפים המסורתיים לטיפול בדיכאון - טיפול תרופתי או טיפול בחשמל (ECT) - הם בעלי תופעות לוואי חמורות וכרוכים בהוצאות כספיות כבדות. יתרונות אלו מעמידים את בריינסווי בחזית נפרדת והמתקדמת ביותר מבחינת טיפול בבעיות של תפקוד מוחי ומכאן הפוטנציאל הרב.

גושפנקה רגולטורית למוצר הייחודי של החברה ניתנה בינואר 2013, אז קיבלה בריינסווי אישור FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לטיפול בחולי דיכאון קליני (מז'ורי) שטיפול תרופתי לא הביא לשיפור במצבם. בנוסף, לחברה אישור מהרשויות האירופיות לטיפול בהפרעה דו-קוטבית (מאניה-דפרסיה), בסימנים שליליים של סכיזופרניה ובהתוויות נוספות. האישורים הרגולטוריים, בעיקר מצד ה-FDA, הורידו באחת את רמת הסיכון בחברה והמיקוד העסקי עבר להיבט השיווקי-מכירתי, שבו נתקלות חברות רבות בקשיים. לטיפולי Deep TMS, נציין, קיים שיפוי ביטוחי בארה"ב.

הלקוחות הפוטנציאליים של החברה הם מרכזים רפואיים ומרפאות העוסקים בתחומי הנוירולוגיה והפסיכיאטריה. נוסף על הסכמי הפצה באיטליה, ברזיל, צ'ילה ומדינות סקנדינביה, המאמצים מופנים מטבע הדברים לארה"ב. על מנת לפצח את השוק פועלת בריינסווי בהפצה ישירה, והחל מיוני 2013 גם באמצעות חברה אמריקאית מנוסה.

אחריות פיננסית

מודל ההכנסות שאימצה החברה נועד לתמוך ביישום האסטרטגיה השיווקית. במסגרת מודל זה משלמים הלקוחות דמי שימוש בסכום קבוע, ללא תלות במספר השימושים במכשיר, ולאחר מכן על פי מספר הטיפולים - עם מגבלת מינימום. על פי הדוחות הכספיים של החברה לתום הרבעון השלישי של 2013, מספר ההתקנות הסופיות או בתהליך של מכשיר ה-Deep TMS עבור דיכאון מז'ורי מסתכם בכ-100 התקנות - קצב שהחברה מאמינה כי ילך ויגבר.

הפוטנציאל של בריינסווי טמון בהצלחת האסטרטגיה המכירתית ו"חינוך" השוק הפוטנציאלי לטיפול באמצעות מכשיר החברה. ככלל, קשה להעריך מתי תושג המטרה, אך בריינסווי אינה שוקטת על השמרים. החברה בעיצומו של פיתוח סימולטור רב-ערוצי שיאפשר גירוי ממוקד יותר בעומק המוח, הפייפליין הקליני של החברה נרחב וכולל כ-30 ניסויים קליניים בשלבים שונים.

גם פיננסית ההתנהלות שמרנית ואחראית: בריינסווי השלימה באוקטובר גיוס של כ-23 מיליון שקל ממשקיעים מקומיים, נוסף על קופת המזומנים הקיימת. מסחרית, הנפקה בארה"ב - מהלך שהחברה מנסה לקדם זמן רב - צפויה להציף ערך למשקיעים.

יתרונות והזדמנויות

■ מוצר ייחודי בשוק לטיפולים הרלוונטיים

■ אישורים רגולטוריים

■ מגוון התוויות פוטנציאליות

■ שווקים פוטנציאליים בהיקפים גדולים

חולשות ואיומים

■ מורכבות ב"חינוך" השוק

■ צורך עקבי בגיוס הון לצורך החדרת מוצרים

■ אלטרנטיבות לטיפול ב-Medical Device

*** הכותבים הם מנכ"ל באקסלנס נשואה ומנהל השקעות תחום מניות בקבוצה. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה