הדולר התחזק ב-0.2%; "המומנטום עדיין נותר כלפי מעלה"

האירו נחלש מול השקל ל-4.798 שקלים ■ מחלקת המחקר של FXCM: "ייתכן שנראה את הצמד מאתגר שוב בימים הקרובים את הגבול העליון של הטווח הנוכחי ב-3.545-3.55"

הדולר התחזק היום (ד') בכ-0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.523 שקלים, ואילו האירו נחלש בכ-0.18% מול המטבע המקומי ושערו היציג נקבע על 4.798 שקלים. בעולם, האירו/דולר נסחר ביציבות סביב 1.363 דולרים לאירו, בעוד הין היפני נחלש קלות מול הדולר.

בנק ישראל ימשיך להתערב באגרסיביות בשוק המט"ח על מנת למנוע התחזקות של השקל במהלך 2014. כך מעריכים כלכלני מריל לינץ' בסקירה שפרסמו היום. במריל לינץ' מעריכים שהבנק המרכזי ייאלץ למכור שקלים בהיקף של לפחות מיליארד דולר לחודש בממוצע במהלך השנה, כדי למנוע התחזקות של השקל מול הדולר והאירו. ובנק ישראל יעשה את זה, כפי שהוכיח במהלך חודש ינואר עם התערבות של כ-1.7 מיליארד דולר בשוק (מהלך שחיזק במקצת את השקל).

המסחר בבורסות אסיה ואירופה מתנהל בעליות שערים בעקבות עלייה חדה ביצוא הסיני ולאחר שיו"ר הפד ג'נט יילן אותתה לשווקים אתמול כי בכוונת הפד להמשיך בנסיגה מתוכנית התמריצים, כל עוד הכלכלה תמשיך במסלול ההתאוששות. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות קלות.

במחלקת המחקר של FXCM מציינים היום כי "הדולר-שקל מצוי בנסיגה בשבוע האחרון, אבל כל עוד הצמד מחזיק מעמד מעל 3.50-3.515, המומנטום עדיין נותר כלפי מעלה וייתכן שנראה את הצמד מאתגר שוב בימים הקרובים את הגבול העליון של הטווח הנוכחי ב-3.545-3.55".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "הביקוש הגובר לחומרי גלם ובראשם הקפיצה במחיר הזהב, מלמדים על חזרת משקיעים אל עבר נכסי בסיס שרשמו ירידות חדות במהלך השנתיים האחרונות. במסחר הבין מטבעי שב השקל ומתאגר את בנק ישראל, כאשר השער מתייצב מעל לרמת 3.51 שקלים, פריצה מטה של רמה זו תורמת לפוטנציאל התחזקות מחודשת של השקל אל מתחת לרמת 3.5 שקלים לדולר".