מניית היום: חברת ביומד שקיבלה פטנט ומזנקת 14%

משרד הפטנטים האירופאי הודיע לחברה על כוונתו לאשר פטנט שהיא הגישה ■ הפטנט יפקע בשנת 2027 אלא אם תתקבל הארכה נוספת כפי שהתקבלה בארה"ב

חברת הביומד סלקט, הודיעה היום (ד') כי משרד הפטנטים האירופאי הודיע לה על כוונתו לאשר פטנט שהיא הגישה. הפטנט באירופה מצטרף לפטנטים נוספים שקיבלה סלקט בארה"ב, הודו וישראל. הפטנט יפקע בשנת 2027 אלא אם תתקבל הארכה נוספת כפי שהתקבלה בארה"ב.

הפטנט מכסה את השימוש בחומרים משרי התאבדות (אפופטוזיס) להשמדת התאים שאינם תומכים בקליטת שתל של מוח עצם. השימוש באפופטוזיס מהווה את אחת מליבות הטכנולוגיה עליה מבוססת הפלטפורמה הרחבה שפיתחה החברה.

ד"ר שי ירקוני, מנכ"ל סלקט, ציין "משמעות קבלת הפטנט באירופה לאחר קבלת פטנטים בישראל, ארה"ב והודו, היא כיסוי עולמי והכרה עולמית בטכנולוגיה הייחודית שהחברה פיתחה, אנו שמחים על התקדמות משמעותית וחשובה זו. החברה ממשיכה במאמצים לקראת ניסויים קליניים והמשך פיתוח המוצרים וטכנולוגית החברה".

סלקט נסחרת לפי שווי שוק של כ-61 מיליון שקל וזינקה בשנה החולפת בכ-200%. החברה מפתחת טכנולוגיה חדשנית המאפשרת ברירת תאי גזע בסינון תפקודי. ההתוויה הראשונה והפשוטה יותר שסלקט מייעדת לטכנולוגיה הזו היא ברירת תאי גזע להשתלת מח עצם בחולי סרטן.