סיעור מוחות: מרכזי הפיתוח הבינלאומיים בישראל ישתפו פעולה

פחות משנה לאחר הכינוס הקודם של נציגים ממרכזי הפיתוח הבינלאומיים בישראל לטובת מאמצי פיתוח משותפים, עומד להתרחש האירוע פעם נוספת. הכינוס, שנקרא Weekathon , יכלול השנה שבעה מרכזי פיתוח שפועלים בישראל (לעומת 8 מרכזים שהשתתפו בכינוס הקודם ביוני אשתקד): מיקרוסופט, GM, Ebay, GE, Citi, רד-האט ו-3M. מי שיזם את האירוע הוא פורום מרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

כוונת האירוע היא להפגיש בין מפתחים בחברות שונות - דבר שבלתי אפשרי שיקרה בארה"ב לדוגמא - במטרה לעבוד במשותף מתוך כוונה להוביל לשיתוף פעולה עתידי בפיתוח מוצרים. מודל העבודה הוא שכל מרכז ישלח 3-5 אנשי תוכנה, שינותקו מסביבת העבודה הסטנדרטית שלהם ויעבדו בקבוצות על פיתוח רעיונות חדשים.

כל חברה שמשתתפת תקצה לפרויקט ממשאבים מסוימים כגון רכב חשמלי (Volt), בעל מערכות תקשורת מתקדמות, שתספק ג'נרל מוטורס, או מערכות קינקט ומצלמות D3 שתספק מיקרוסופט. האירוע ייערך השנה במרכז הפיתוח של רד-האט ברעננה.

לדברי ארז צור, מנכ"ל קיידנס ישראל, ויורם יעקבי, מנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, שמכהנים כיו"רים משותפים של פורום החברות הרב לאומיות ב-IATI: "בישראל קיים מצבור נדיר של מעל ל-250 מרכזי פיתוח רב לאומיים, שמרכזים כאן חדשנות ויכולות ברמות הגבוהות ביותר. לכן, אנו מאמינים כי קיום של שיתוף פעולה שכזה בין המרכזים יכול להוציא מישראל את הבשורות הבאות בתחום הטכנולוגיה. מעבר לכך, הצלחתו של הוויקתון בשנה קודמת עוררה עניין רב בקרב חברות בחו"ל אשר שוקלות לאמץ את המודל".