קומקאסט קונה את טיים וורנר ב-44 מיליארד ד' - ותיצור את חב' הכבלים הגדולה בארה"ב

העסקה משקפת פרמיה של 18% על מחיר השוק של טיים וורנר ■ גורמי צרכנות בארה"ב: "זו עסקה נוראית עבור הצרכנים, וחייבים לעצור אותה"

‎‎ענקית הכבלים האמריקאית קומקאסט (‏Comcast‏) הודיעה על רכישת חברת הכבלים טיים וורנר תמורת 44 מיליארד דולר. אם תושלם העסקה, יתחברו יחדיו שתי חברות הכבלים הגדולות בארה"ב. יחד יחזיקו החברות בכ-30 מיליון מנויים.

על-פי דיווחים, קומקאסט תשלם 159 דולר למניה. היקף העסקה משקף פרמיה של 18% מעל למחיר של המניה כיום. שווי השוק של קומקאסט עומד על 145.6 מיליארד דולר, ואילו טיים וורנר נסחרת לפי שווי של 58.2 מיליארד דולר.

‏על-פי הערכות, השלמת העסקה תלויה באישור של לשכת התקשורת הפדרלית, וזאת מכיוון שחברה ממוזגת תשלוט בכמעט שליש משוק הכבלים והאינטרנט בארה"ב. החברות מעריכות כי האישור יתקבל לקראת סוף השנה.

על מנת לעמוד במגבלות נתח השוק המותר, קומקאסט עשויה למכור חלק מפעילות האינטרנט שלה. עם זאת, גם המכירה הזאת לא עשויה לשכנע את גופי הצרכנות כי מדובר במהלך חיובי. גורם בכיר באחד הגופים אמר כי "זאת עסקה נוראית עבור הצרכנים, וחייבים לעצור אותה".

‏בחודש שעבר דיווחה טיים וורנר כי תוצאות הרבעון הרביעי שלה עלו על הציפיות, וכי היא מעריכה שתוכל להוסיף כמיליון מנויים חדשים ב-3 השנים הקרובות. החברה דיווחה עוד כי במהלך הרבעון היא איבדה 217 אלף לקוחות, וזאת נוכח התחרות עם חברות כבלים אחרות ושירותי תוכן מקוונים כמו נטפליקס. באותה תקופה הצליחה קומקאסט לגייס 43 אלף לקוחות חדשים.

‏המוטיבציה העיקרית של קומקאסט לביצוע העסקה היא כניסה לשווקים חדשים שבהם שולטת טיים וורנר, כמו ניו-יורק ולוס אנג'לס. שליטה בשווקים האלה תאפשר לה להרחיב את הפעילות הפרסומית שלה לעשירונים חזקים יותר. הרכישה גם תאפשר לה לשלוט בזכויות השידור של ענפי ספורט פופולריים שנקנו בעבר על-ידי טיים וורנר. היא תאפשר גם לחסוך בהוצאות המטה והתפעול בהיקף שנאמד ב-1.5 מיליארד דולר בשנה.

‏המהלך הנוכחי מגיע 3 שנים לאחר עסקה גדולה אחרת שבה רכשה קומקאסט את ‏NBC‏ יוניברסל, עסקה שלקח יותר משנה לאשר בקרב הגורמים הפדרליים. ‏‎‎‏