הדולר היציג נחלש בכ-0.3% ל-3.513 שקלים; האירו התחזק

האירו היציג נקבע על 4.8 שקלים ■ מחלקת המחקר של FXCM: "שבירה מתחת ל-3.50 עשויה להטות את הכף כלפי מטה ולאיים שוב על אזורי השפל האחרונים"

המסחר בשוק המט"ח התאפיין היום (ה') תוך התחזקות של השקל מול הדולר ויציבות מול האירו. הדולר היציג נחלש בכ-0.3% ונקבע על 3.513 שקלים בעוד האירו היציג התחזק קלות ונקבע על 4.8 שקלים. בעולם מתחזק האירו לרמה של 1.368 דולרים לאירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "על התחזקות המטבעות המרכזיים אל מול הדולר, הדולר פרץ את רמת 3.515 שקלים, כאשר התייצבות מתחת לרמת 3.51 שקלים, צפויה לתמוך בהתחזקות השקל אל רמות השפל-קיצון הקודמות, סביב רמת 3.48 שקלים לדולר. ללא מעורבות בנק ישראל במסחר, הדולר צפוי להיחלש אל עבר רמות שפל חדשות".

"המסחר בזירה המקומית ממשיך להתנהל בעודפי היצע וללא ביקוש משמעותי אין מה שימנע את המשך היחלשות הדולר. חולשה בשוק ניירות הערך והריצה אל אי-מבטחים עשויים לספק ביקוש לדולר ולסייע לבנק ישראל בבלימת הייסוף החד. מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר הצפוי להצביע על ירידה של 0.3%, מדד נמוך יתרום להחלטה שתתקבל בידי בנק ישראל ותאפשר לו להפחית את שער הריבית כבר בטווח הקצר", הסביר עוד פריימן.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל התייצב ביממה האחרונה והצליח להחזיק מעמד מעל רמת התמיכה של 3.515, מה שעשוי להוות איתות מעודד עבור השורים בהמשך הדרך. בעולם, הדולר המשיך לצבור כוח ביממה האחרונה, במקביל לעלייה בתשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב, וזאת בהמשך לאפקט של עדותה של ילן וההסכם על העלאת תקרת החוב, שני אירועים שחיזקו את האמון בשוק".

"במבט ליתרת שבוע המסחר אין אירועים משמעותיים שאמורים לייצר תנועות משמעותיות והנכסים עשויים לנוע בטווחי מחיר מצומצמים. עדותה המתוכננת של ילן היום בפני הקונגרס נדחתה בשל מזג האוויר, מה שאמור גם כן להפחית את התנודתיות בשוק. כאמור, ההתייצבות של הצמד מעל 3.50-3.515 עשויה לייצר כעת מומנטום כלפי מעלה, שוב לעבר הגבול העליון הטווח ב-3.55. מנגד, שבירה מתחת ל-3.50 עשויה להטות את הכף כלפי מטה ולאיים שוב על אזורי השפל האחרונים".