דיווח: טאואר זכתה בחוזה גדול להקמת מפעל שבבים בהודו

שתי קבוצות התמודדו על המכרז: האחת בראשות IBM יחדיו עם טאואר ו-Jaiprakash ההודית, והשנייה מורכבת מ-HSMC, STMicroelectronics ו-Silterra ■ על פי הדיווח שתי הקבוצות זכו

חברת טאואר תהיה חלק מקבוצת חברות שתקים מפעל לייצור שבבים בהודו. על כך דווח אמש בעיתונות ההודית.

נזכיר כי בספטמבר אשתקד שר התקשורת והמידע ההודי הודיע על הסכמה עקרונית בעניין. שתי קבוצות התמודדו על המכרז: האחת בראשות IBM יחדיו עם טאואר ו-Jaiprakash ההודית, והשנייה מורכבת מ-HSMC, STMicroelectronics ו-Silterra.

ההערכות הן שעלות ההשקעה של הקבוצה שבראשות IBM במפעל תעמוד על כ-4.1 מיליארד דולר. טאואר עצמה עתידה לתרום למיזם ידע, וללוות את ההקמה.

על פי הדיווח שתי הקבוצות זכו והודו תזכה לראשונה למפעל שבבים שיפעל בשטחה.

אחד הגורמים שתמכו במכרז הוא העובדה כי הבחירות בהודו ייערכו באפריל או מאי השנה, ולכן המפלגה השלטת בקונגרס מעוניינת להעביר את המכרז במלואו, שכן על פי החוק ההודי, מרגע קביעת תאריך הבחירות - הממשלה לא תוכל להעניק רישיונות למפעלים או לבצע תשלומים אשר מצריכים שיקול דעת.

הערכות הן כי הזכייה תיצור לטאואר תזרים נאה של הכנסות, הן בשל פעילותה כמפעילת המפעל בהודו והן בשל היכולת שלה להשתמש במתקני המפעל לצרכי לקוחותיה שלה, בעיקר במוצר ה-300 מילימטר.

מחברת טאואר נמסר: "החברה מחכה לקבלת הודעה רשמית בנוגע לאישור הסופי ותנאיו. בעת קבלת האישור הרשמי הסופי תדווח על כך החברה כנדרש".