לאומי: לשמור על חשיפה גבוהה למניות, העדפה לת"א 75

בנק לאומי בסקירה השבועית: חברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית; רמת המרווחים באפיק הקונצרני הישראלי נמוכה

בבנק לאומי ממליצים היום (ו'), במסגרת הסקירה השבועית, לשמור על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. עם זאת, מציינים בלאומי, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות.

בשוק המניות הישראלי, מעדיפים במחלקה הכלכלית של הבנק את מדד ת"א 75 על פני מדד ת"א 25, תוך הערכה שחברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית.

ביחס לאפיק הקונצרני בארץ, הרי שבלאומי מעריכים כי רמת המרווחים נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן, יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).

בשוקי במניות בחו"ל מעדיפים בלאומי חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%), זאת לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, ממליצים בבנק להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי.