גוגל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי SlickLogin

מייסדי הסטארט-אפ ימשיכו לפתח מנגנונים פשוטים לאימות זהות משתמשים בתוכנות של גוגל

למרות אין סוף רכישות של חברות טכנולוגיות ישראליות בתחילת הדרך, נדיר לראות רכישות כאלה מתבצעות בחברות שעדיין לא התרוממו. גוגל - כחברה שמוכנה לשלם הרבה תמורת הכישרון המתאים - השלימה רכישה שכזו בימים האחרונים, של יזמי חברת אבטחה ישראלית בשם SlickLogin. הרכישה, שספק עם כללה העברת של מזומן בין הרוכש לנרכשים, הייתה באופן פרקטי "גיוס" של שלושה עובדים - כלומר מייסדי SlickLogin - בתחום אבטחת המידע. במידה והיה תשלום עבור העסקה, יתכן והוא נכנס לתלושי השכר של היזמים.

SlickLogin הוקמה על ידי אור זליג, המנכ"ל, ערן גלילי ואורי קבלי. החברה היא אומנם בת מספר חודשים בלבד, אבל בגוגל חשו כנראה שמדובר בגיוס של כישרון משמעותי שמצטרף לצוות הקיים שלהם בתחום האבטחה בישראל ויתחיל לעבוד בצוות המחקר והפיתוח של גוגל השבוע. החברה עדיין צעירה, כך שלא רשמה פנטנטים, מוצר, ללא עובדים וכמובן ללא הכנסות. מהבוקר, הופיעה באתר החברה כתובת המייל של גוגל עבור פניות מהעיתונות.

התחום שבו יעבדו השלושה יהיה סביב נושא אימות הזהות של המשתמשים בשירותי גוגל. באתר החברה כתבו היזמים היום כי "התחלנו את SlickLogin מפני שמנגנוני אבטחה הפכו למורכבים ומרגיזים מדי. החברים שלנו חשבו שאנחנו משוגעים, אבל ידענו שנוכל לשפר את זה. אז יצאנו לשפר את האבטחה ובמקביל להפוך את הכניסה של משתמשים לפשוטה יותר... גוגל, שותפה לאמונה שלנו שלהיכנס לשירותי אינטרנט אמור להיות קל במקום מתסכל ואימות הזהות אמור להיות אפקטיבי מבלי להפריע".

רכישה או גיוס של עובדי סטארט-אפ היא תופעה מקובלת בעמק הסיליקון ומוכרת בשם Acqui-hiring. רוב החברות הגדולות מבצעות אותה, ובארץ התבצעו לא מעט כאלו בגלי הרכישות של השנים האחרונות.

גם עבור סוג הרכישה הזה - שמוגדר כרכישה של הכישרון של העובדים, ולא של המוצרים או הנכסים (פטנטים) - העסקה בין גוגל ל- SlickLoginנחשבת למוקדמת יחסית. על פי נתוני CB Insights, רק 24% מהרכישות שהתבצעו בדרך זו היו של חברות בנות 0-6 חודשים. רכישה כזו, בשלב מוקדם יחסית, מתבצעת כנראה מתוך הערכה של היזמים ש"נרכשים" שהם יתקשו לגייס כספים.