מניית אלביט הדמיה צוללת 65% על רקע השלמת ההסדר

אלביט הדמיה דיווחה על מועד השלמת הסדר החוב בחברה שנקבע ליום חמישי הקרוב ■ היום חל יום המסחר האחרון בסדרות האג"ח של החברה (א' עד ז' ו-1), כאשר במסגרת ההסדר יבוטלו ויימחקו מהמסחר

אלביט הדמיה דיווחה היום (ב') לבורסה על מועד השלמת הסדר החוב בחברה שנקבע ליום חמישי הקרוב, ה-20 לחודש. היום חל יום המסחר האחרון בסדרות האג"ח של החברה (א' עד ז' ו-1), כאשר במסגרת ההסדר יבוטלו ויימחקו מהמסחר. בתגובה, מניית החברה צוללת לשווי של עשרות מיליוני שקלים בלבד.

‏נזכיר כי בתחילת החודש שעבר, אישר שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין את הסדר החוב בחברה, המגלם תספורת ענק של כ-70%. לפי הסדר זה יימחק חוב של 1.8 מיליארד שקל שיומר לכ-95% ממניות אלביט הדמיה (שיועברו לידי מחזיקי האג"ח ובנק לאומי); יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 666 מיליון שקל; לא יינתנו אופציות לנושאי המשרה בחברה; ומוטי זיסר, בעל השליטה הקודם, לא ייהנה מפטור מתביעות עתידיות, בניגוד לשאר נושאי המשרה הבכירים.

‏לגבי בנק פועלים, שהינו נושה מובטח, קובע ההסדר כי חוב של כ-200 מיליון שקל כלפיו ייפרס לשלוש שנים. וכי הוא יחזיק לאחר ההסדר 5.5% מהון החברה.

‏בהתאם לעקרונות ההסדר, תקצה החברה ביום חמישי הקרוב ותפקיד במסלקת הבורסה את המניות והאג"ח החדשות אשר יחולקו לנושיה הבלתי מובטחים. בעלי המניות הגדולים בחברה לאחר ההסדר יהיו הקרנות הזרות יורק ו-‏‏DK‎‏ פרטנרס, האוחזות יחד כ-35% מחוב החברה. יורק תחזיק בכ-17% מאלביט הדמיה ו‏DK-‎‏ פרטנרס בכ-13% מההון.

‏למרות פרסום הלו"ז השלמת הסדר החוב, טרם הוסדרו השיעבודים לאג"ח החדשות. ככל הנראה מדובר בעניין פרוצדורלי שעשוי לקחת זמן רב, ולכן ביקשו בחברה לסיים קודם לכן את עניין הקצאת המניות.

‏השלב הבא בהסדר אלביט יהיה הקמת דירקטוריון חדש אשר ימנה את הנהלת החברה, כאשר שאלת השאלות היא, האם יבצע זיסר קאמבק וישוב לקדמת הבימה כמנכ"ל החברה. נציין כי האחרון התבטא בנושא לא מזמן בתקשורת, כי ברצונו לשוב ולנהל את החברה שהקים.