פלאפון יוזמת תגובה לפרטנר שהכריזה על מוכנות לדור הרביעי

תעלה קמפיין באמצעות אדלר-חומסקי ■ המטרה: לא להשאיר את הזירה הציבורית בידי פרטנר בלבד ולשמר את תדמית הרשת המהירה בישראל

חברת פלאפון מתכננת מהלך שיווקי-פרסומי במטרה להיאבק במהלך של פרטנר שמנסה לבסס את מעמדה כחלוצה בתחום הדור הרביעי. בינתיים לא ברור מה מתכננת פלאפון, ואולם ידוע שהיא כבר עובדת על קמפיין שיעלה בזמן הקרוב באמצעות משרד הפרסום שלה אדלר-חומסקי.

הסיטואציה שנוצרה בשוק הסלולר בכל הקשור לדור הרביעי מסובכת ומורכבת, וזאת בעקבות העיכובים שיצר משרד התקשורת בכל הקשור להקצאות התדרים שדרושים לחברות על מנת לצאת עם השירות.

הסבר: מסיבות היסטוריות לפרטנר ולסלקום יש תדרים רבים יותר מאשר לפלאפון. חלק מהתדרים שיש להן הם תדרים אידיאליים לטובת הדור הרביעי (1,8 ג'יגה הרץ). כרגע החברות עושות שימוש בתדרים הללו, אבל במקביל הן כבר החלו בתהליכים לפינויים, כדי שיוכלו לשמש לדור הרביעי.

במקביל, פרטנר שבצעה שדרוג מסיבי ברשת שלה לפני שנה, כבר הכינה את עצמה לדור הרביעי, והיא היום מוכנה עם כמה מאות אתרים. סלקום ופלאפון נמצאות בעיצומם של מכרזים לדור הרביעי, וההחלטות מתעכבות בגלל שמשרד התקשורת לא קיבל החלטה על האופן שבו יוקצו התדרים.

פלאפון לפיכך נמצאת באי-הוודאות הגדולה ביותר. ראשית, אין לה תדרים בכלל לדור הרביעי; ושנית, מתחרותיה נמצאות במצב תיאורטי, ולפיו גם ללא ההקצאה ממשרד התקשורת הן למעשה יכולות להשיק רשת בדור הרביעי על בסיס פינוי התדרים הקיימים. מדוע מדובר במצב תיאורטי? כי משרד התקשורת לא מתכוון לאשר להן להפעיל רשתות דור רביעי כל עוד לא הוסדרה ההקצאה לכולם.

בינתיים, כאמור, פלאפון נלחצה מהתגובה של פרטנר שהחליטה לנכס לעצמה את המעמד של חלוצת הדור הרביעי בישראל, וחוששת שהיתרון שיש לה בתדרים ביחד עם העובדה שהיא כבר שדרגה את הרשת שלה, יעניקו לה נקודות זכות בקרב הציבור. זו אחת הסיבות לרצון שלה ושל סלקום להקים במשותף רשת דור רביעי ביחד עם גולן טלקום. מבחינתן, זו דרך להתמודד בצורה הכי יעילה עם הסיטואציה בשוק שבו מצד אחד לפרטנר יש יתרון, ומצד שני הן מעוכבות בהקצאות התדרים.

אחד הנכסים שיש לפלאפון הוא התדמית שהצליחה לייצר לעצמה בכל הקשור למהירויות הגלישה ברשת שלה. פרטנר מתחרה בה ראש בראש, ושתיהן מאמינות שמהירות גלישה היא אחד הפרמטרים שלפיהם הלקוח בוחר בין הרשתות. מכיוון שבדור הרביעי מהירויות הגלישה יהיו הרבה יותר גבוהות מאשר היום, קל להבין מדוע פלאפון מתכוונת לייצר מהלך שיווקי תומך בדור הרביעי שבינתיים אין לה.