מפתחת "קנדי קראש" תנסה לגייס 500 מיליון דולר ב-IPO

יצרנית המשחק הפופולרי לסמארטפונים "קנדי קראש", חברת קינג דיגיטל, הגישה בקשה להנפקה ציבורית בוול סטריט ■ הכנסותיה זינקו מ-71 מיליון דולר ל-632 מיליון דולר בשנה

הנפקה מתוקה? מפתחת המשחק הפופולרי לסמארטפונים "קנדי קראש", חברת קינג דיגיטל, הגישה בקשה להנפקה ציבורית בוול סטריט בה תנסה לגייס עד כ-500 מיליון דולר. בשנה שעברה שכרה החברה הלונדונית את שירותי JP מורגן, קרדיט סוויס ובנק אוף אמריקה לקראת ההנפקה.

על פי המסמכים שהגישה החברה, ברבעון הרביעי של 2012, הכנסותיה הסתכמו ב-71 מיליון דולר. רק שנה לאחר מכן, ברבעון הרביעי של 2013, עמדו ההכנסות כבר על 632 מיליון דולר, מתוכם רווח של 269 מיליון דולר. 73% מההכנסות מגיעות מהמובייל.

ב"קנדי קראש", אשר זכה בתואר אפליקציית השנה 2013 בחנות App Store של אפל בקטגוריית האפליקציות החינמיות, יש מעל למיליארד משחקים ביום, ו-1.2 מיליארד משחקים בסך כל מוצריה של החברה. מבחינת משתמשים, ישנם 128 מיליון משתמשים שונים ביום במשחקי החברה.

בספטמבר 2013, עם הדיווחים הראשונים על ההנפקה הקרבה, היו ההערכות בשוק כי שווי השוק של החברה עשוי לעלות אף על שווי השוק של המתחרה שלה, זינגה, שעומד על 3 מיליארד דולר, הודות למשחקים המצליחים שלה.

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל ומייסד מוריס גרופ, המתמחה במניות טכנולוגיה, העריך אז כי "קינג, החברה המפתחת של קנדי קראש, בשלה להנפקה והמנייה שלה תשיג תוצאות נאות שלא כמו זינגה שהשקעה בה הובילה את המשקיעים להפסדים משמעותיים.

"בשורת ההכנסות, קינג נהנית ישירות מהכנסות של כ-600 מיליון דולר בשנה, נתון שצפוי לעלות משמעות בשל החדירה המוצלחת מאוד של החברה לתחום המובייל. כיום, אין זכות קיום לחברה שלא מצליחה לחדור לתחום המובייל בצורה אפקטיבית וכאן נמצא ההבדל המהותי בין זינגה שעיקר המשתמשים שלה נמצא במחשבים נייחים לקינג שרוב המשתמשים שלה משחקים בטלפון הנייד שלהם או בטאבלט.

"ההנפקה של קינג צפויה להיות הנפקה מאוד מוצלחת עם זינוק של כ-30% ביום המסחר הראשון של המניה. ההתמכרות ההמונית לקנדי קראש שכוללת את כל הגילאים והמגזרים תוביל את קינג להנפקה מלכותית במיוחד".