ריקי בכר: "לא נסכים לדרישות ההנהלה, אלא אם אנו מתאבדים"

ועד עובדי דיסקונט ארגן "קבלת-פנים" למנכ"לית החדשה לילך אשר-טופילסקי: אסיפת עובדים שבעקבותיה נסגרו כ-70 סניפים של הבנק

"אין סיכוי שנסכים לדרישות של ההנהלה, אלא אם כן אנחנו מתאבדים" - כך אמר היום (ד') יו"ר ועד העובדים של בנק דיסקונט, ריקי בכר, באסיפה שקיים לעובדי הבנק בתאטרון הבימה בתל-אביב.

ביום שבו נכנסה מנכ"לית דיסקונט החדשה לילך אשר-טופליסקי לתפקידה, ארגן לה ועד העובדים בראשות ריקי בכר קבלת-פנים. בעקבות האסיפה נסגרו כ-70 סניפים של הבנקים - מראשון-לציון עד חדרה - בשעה 11:30.

"אנו נמצאים בסיטואציה לא ברורה", ציין בכר. "ראובן שפיגל עזב אתמול, התמנתה מנכ"לית חדשה, ולא ברור אם חברי הנהלה נוספים יתפטרו".

יחד עם זאת, בכר היה מפויס כלפי המנכ"לית החדשה וסיפר שפגש אותה אתמול: "אני מושיט למנכ"לית החדשה יד לשלום. אם לנו יהיה טוב, לך יהיה טוב. נכון יותר שנעמוד אחד לצד השני. עליה להבין שבלי עובדים אין בנק".

בכר ציין כי המו"מ אינו רק על הסכם השכר, אלא על דברים נוספים כגון ניוד עובדים: "איזה מן דבר שמישהו יבוא לעבודה בנתניה ויגידו לו ללכת לנס ציונה או הביתה עם פיצויים. אנחנו מצטערים על הנזק שנגרם בעקבות העיצומים, אבל אנחנו נלחמים על הבית. אני רוצה שעובד יגיע לעבודה מחייך ועם ביטחון שלא יפוטר".

בכר גם לא חסך ביקורת על הנהלת הבנק: "עם כל הכבוד על הבכי של ההנהלה הזו או הקודמת, לא משנה מי מגיע - הבכי קיים אבל אנחנו לא נוותר. אתמול אישרו להנהלה בונוס של 25 משכורות. זה נראה לכם הליך תקין? לבוא ולדבר על קשיים כי צריך לחסוך, ואז לקחת בונוסים?".

עוד הוסיף בכר: "אנו יושבים עם ההנהלה כל יום שעתיים-שלוש; הם לא תמיד מגיעים מוכנים לישיבות. תאמינו לי יותר קשה לשבת איתם מאשר עם הלקוחות. לצערי אין על מי לדבר".

סכסוך העבודה בדיסקונט הוכרז כבר בחודש מאי האחרון על רקע גיבוש הסכם שכר חדש. הוועד דורש להמשיך במנגנון הטייס האוטומטי, עלייה בשכר של 3.75% עבור שנת 2013, עוד 1% מקדמה לשנת 2014 (אם כי ידון בהמשך בנפרד על תוספות שכר לשנה זו) ועוד כ-0.25% עבור השכר בשנים 2011-2012. ההנהלה מוכנה לתוספות הרבה יותר נמוכות, וגם הן עד לבעלי שכר של עד 36 אלף שקל בחודש. מכיוון שהצדדים לא קרובים להסכמות, הסכסוך עלה מדרגה בשבועות האחרונים, והוועד משבית מדי פעם חלק מהסניפים ליום. היום כאמור קיים אסיפת שהשביתה 70 סניפים למשך מספר שעות.

ברקע הסכסוך הודיעה לאחרונה הנהלת הבנק לריקי בכר (69) כי לא תאריך לו את החוזה האישי שלו המסתיים בסוף מארס הקרוב. הודעה זו מעיבה עוד יותר על היחסים שבין הועד להנהלה.

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה: "אנו בוחרים שלא להתנצח עם הועד בתקשורת. הנהלת הבנק עושה את מירב המאמצים על מנת לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בשירות ללקוחותינו ומתנצלת על אי הנוחות הזמנית".