משרד החינוך החליט: הלימודים בת"א לא יתקיימו ביום המרתון

הורי התלמידים הלומדים בבתי-הספר בתל-אביב קיבלו את ההודעה כי ביום המרתון שייערך בעיר, ביום שישי ה-28 בפברואר, לא יתקיימו הלימודים ■ יום החופש יוחזר ביום האחרון של חופשת פסח ■ תל אביב מחמיצה הזדמנות - דעה

הורי התלמידים הלומדים בבתי-הספר בתל-אביב קיבלו את ההודעה השנויה המחלוקת כי ביום המרתון שייערך בעיר, ביום שישי ה-28 בפברואר, לא יתקיימו הלימודים בבתי-הספר בתל-אביב, עקב שיבושי תנועה וכבישים חסומים. את יום החופש הזה, כך עודכנו ההורים, יחזירו המורים לתלמידים ביום האחרון של חופשת הפסח.

לצד התנגדות של הורים רבים מסתבר שגם המורים לא לגמרי מרוצים מהסידור הזה, בעיקר לאור העובדה שהוא יחייב אותם לקצץ את חופשת פסח (שממילא ארוכה בלי פרופורציה). השבוע שיגר יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים מכתב למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן ובו הוא מודיע לה כי "ניתן לקיים מרתון מבלי לבטל לימודים בכל מוסדות החינוך של העיר תל-אביב", עוד הוא כותב כי באשר ל-22 באפריל, היום האחרון של חופשת פסח אשר אמור להתקזז בגלל יום חופש המרתון: "אני מודיע לך כי נורה למורים שיום זה הנו יום חופשה. הם לא אמורים להתייצב במוסדות החינוך אלא לסיים את חופשת הפסח במועד שנקבע".

במשרד החינוך לא מתרגשים מהודעתו של וסרמן והם מגיבים כך: "החלטת המשרד לאשר החלפת ימי לימוד בעקבות שיבושי התנועה שיגרמו עם קיום המרתון בתל-אביב, התבססה על הסכמות מפורשות שנתנו נציגי ארגון המורים והסתדרות המורים. נציגי הארגונים חזרו בהם מהסכמתם בזמן שהיה מאוחר מדי מכדי לבטל את המרתון. יחד עם זאת, המשרד ייתן מענה נקודתי ככל שיידרש".

עם זאת, כבר הופקו הלקחים לשנה הבאה: "במשרד החינוך מדגישים כי בשנת הלימודים הבאה לא יינתנו אישורים להחלפת ימי לימוד בעקבות המרתון", כך לשון התגובה.