Borderfree הישראלית-אמריקאית תגייס 75 מ' ד' בנאסד"ק

שווי החברה עדיין לא נקבע, אך הוא אמור לעמוד על מאות רבות של מיליוני דולרים ■ Borderfree, לשעבר FiftyOne, שהוקמה על ידי הישראלי יובל טל, התאגדה כאמריקאית, ומעסיקה בארץ רק עשרות בודדות של עובדי מו"פ

מבול הנפקות הביומד בשוק ההון האמריקאי לא פוסק, ובמקביל גם מבול הנפקות האינטרנט לא עושה רושם של עצירה. אתמול נודע על הנפקת אינטרנט נוספת בעלת זווית ישראלית שעומדת לצאת לפועל בנאסד"ק, כשהפעם מדובר ב-Borderfree, שנקראה בעברה FiftyOne, ושמייסדה הוא הישראלי יובל טל.

Borderfree הגישה אתמול לרשות לני"ע האמריקאית את טיוטת התשקיף הראשונה שלה לקראת הנפקתה בנאסד"ק. החברה לא ציינה את מספר המניות שתנפיק ואת טווח המחירים לפיו תנפיק, ורק מעריכה בשלב זה כי תגייס לקופתה 75 מיליון דולר (86.3 מיליון דולר, כולל אופציית ה"גרין שו"). ההנפקה תכלול הנפקת מניות חדשות והצעת מכר של בעלי המניות בה. לאחר ההנפקה, תחל המניה להיסחר תחת הסימול BRDR.

כחתמי ההנפקה ישמשו בנקי ההשקעות קרדיט סוויס, RBC, פסיפיק קרסט, קנקורד, ויליאם בלייר ונידהם.

Borderfree אינה חברה צעירה, לפחות במונחי האינטרנט. החברה הוקמה כבר בשנת 1999, והמוצר הראשון שלה היה פתרון להמרות מט"ח של רשתות שיווק קמעונאיות. יותר מאוחר הרחיבה את סל פתרונותיה, וכך הפכה למובילה בתחומה, מה שאומר אספקת פתרונות חוצי יבשות לרשתות שיווק אמריקאיות שמפעילות אתרי מסחר אלקטרוני בינלאומיים. מדובר בסל פתרונות כולל (החל מעיבוד תשלומים, דרך זיהוי הונאות וכלה בפתרונות שיווק) שמאפשר לאותן רשתות אמריקאיות להיות נגישות לצרכן שאינו חי בארה"ב.

השנה, לדוגמה, מחזור הקניות מחוץ לארה"ב באתרי מסחר אלקטרוני של חברות אמריקאיות אמור לעמוד על 24 מיליארד דולר. "Going Global. Simplified", זו הסיסמה שמופיעה באתר הבית של החברה.

כך, מספקת החברה את פתרונותיה לחלק מענקיות הקמעונאיות בארה"ב דוגמת Macy's, Neiman Marcus ואחרות. לחברה יש 91 לקוחות ולאלו יש 158 אתרי מסחר.

רוב ההנהלה אמריקאית

Borderfree, וזו נקודה די מהותית, התחילה כישראלית, ומי שבנה אותה בתחילת דרכה היה יובל טל (שפרש ממנה יותר מאוחר, ואכן שמו כלל לא נזכר בטיוטה), אך עכשיו היא קצת יותר אמריקאית מישראלית. החברה התאגדה כאמריקאית, רוב הנהלתה אמריקאית, והקשר שלה לארץ הקודש מתמצה במרכז המחקר ופיתוח המוביל מבין שניים שיש לה. מספר עובדי המו"פ של החברה הוא 49, אך היא אינה מציינת כמה מתוכם יושבים בישראל. בסך, היא מעסיקה 189 איש.

באופן די טבעי, Borderfree פועלת בשוק תחרותי, והתחרות הגדולה שלה היא מצד אותן רשתות שיווק שבוחרת לבנות אתר מסחר אלקטרוני בעצמן (In house), ולעבוד מול חברה בינלאומית שמספקת להן פתרונות תשלומים.

כמנכ"ל החברה מכהן מייקל דהסימון, שהיה בעבר בכיר בספקית פתרונות המט"ח Travelex. כיו"ר מכהן מי שמוכר הרבה יותר לקוראי העיתונות הכלכלית הישראלית - דניאל (דן) ציפורין - בעברו מנכ"ל Shopping.com הישראלית שנמכרה לאיביי בקיץ 2005 תמורת 620 מיליון דולר במזומן.

Borderfree, ולא במפתיע, מומנה על ידי קרנות הון סיכון ואלו הפכו לבעלות המניות הגדולות בה. 4 קרנות (ראו טבלה) מחזיקות 72.8% מהון החברה. בקופתה נותר מזומן בשווי של 43.6 מיליון דולר, וזאת לאחר שאשתקד יצרה מזומן מפעילות שוטפת בשווי של 21.2 מיליון דולר, ובסך הגדילה את יתרת המזומן שלה ב-16.1 מיליון דולר.

ועדיין, החברה אינה ממש רווחית. אשתקד צמחו הכנסותיה בשיעור שנתי של 36% ל-110.5 מיליון דולר, והיא רשמה כמעט איזון בשורה התחתונה (הפסד של 654 אלף דולר). זאת, לאחר שבשנה הקודמת הרוויחה 192 אלף דולר. הרווחיות הזעומה של החברה נובעת מעלות מכר גבוהה, שפירושה למעשה עלות של כל השירות שהיא מספקת.

דרך אגב, החברה שינתה את שמה מ-FiftyOne ל- Borderfree לאחר שרכשה במארס 2012, תמורת 2 מיליון דולר במזומן, חברה קנדית שנקראה כך. הכנסות החברה הקנדית ממועד הרכישה ועד סוף 2012 (10 חודשים) עמדו על 5.9 מיליון דולר. קנדה, דרך אגב, היא המדינה בעלת התרומה הגדולה ביותר להכנסות החברה (31% אשתקד), ואחריה אוסטרליה (16%). מלבד שתי מדינות אלו, אין מדינה נוספת שתרומתה להכנסות Borderfree מעל 10%.

המספרים של Borderfree
 המספרים של Borderfree

עוד חברות שהגישו לאחרונה תשקיף לקראת גיוס בוול סטריט
 עוד חברות שהגישו לאחרונה תשקיף לקראת גיוס בוול סטריט