הדולר התחזק ל-3.51 ש'; "הדבר עשוי ליצור סחף שלילי מטה"

האירו ירד בכ-0.11% ל-4.82 שקלים ■ ירידות חדות בשווקים בעקבות נתון מאקרו שלילי בסין ופרוטוקלי הריבית של הפד שפורסמו אתמול ■ מחלקת המחקר של FXCM: "המשך התחזקותו של הדולר בעולם אמורה לדחוף גם את הדולר-שקל מעלה"

הדולר התחזק היום (ה') מול השקל בכ-0.17% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.517 שקלים. מנגד, האירו ירד בכ-0.11% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.82 שקלים. בעולם, הין היפני מתחזק מול הדולר בעוד הצמד אירו/דולר נסחר בעלייה של כ-0.3% ל-1.3762 שקלים.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות חדות, בהתאם למגמה השלילית באסיה מוקדם יותר ולאחר נעילה שלילית בוול סטריט אתמול. מספר גורמים מעיבים על המסחר בשווקים. פעילות הייצור בסין נפלה לשפל של 7 חודשים, כך לפי מדד מנהלי הרכש של HSBC. זאת לצד פרוטוקולי הריבית של הפד שפורסמו אתמול והצביעו על חילוקי דעות בין חברי הפד לגבי המשך תוכניות התמריצים. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל דשדש יום נוסף סביב רמת המפתח של 3.50, וזאת למרות הזינוק של הדולר בעולם ביממה האחרונה, כאשר מדד הדולר מתרומם מרמת השפל השנתית ומטפס מ-79.9 ל-80.2. המשך התחזקותו של הדולר בעולם אמורה לדחוף גם את הדולר-שקל מעלה, ואם נראה עלייה מעל 3.515 הדבר עשוי ליצור מומנטום כלפי מעלה, שוב לעבר אזור 3.54-3.55. מנגד, הצמד עדיין מצוי בסיכון ואם נראה שבירה מתחת ל-3.50 הדבר עשוי ליצור סחף שלילי כלפי מטה".