נעילה מעורבת בבורסה; אופקו זינקה 3.9%, אפריקה 4%

מניות הבנקים ירדו עד 1.1% ■ המדדים בוול סטריט הוסיפו בשני ימי המסחר האחרונים עד 0.6% ■ "כל עוד הריביות במדינות המפותחות אפסיות, משקיעים ימשיכו לחפש את התשואות בשוק המניות"

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') במגמה מעורבת במחזורים דלילים. מניות הבנקים ירדו עד כ-1.1% ומשכו את מדד המעו"ף לירידה של 0.15%. מנגד, מדד ת"א 75 סיים בעלייה של 0.5%, בהובלת אשטרום נכסים ואפריקה. מחזור המסחר הסתכם בכ-485 מיליון שקל בלבד.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "השבוע האחרון של פברואר ייפתח כאשר שוק המניות העולמי נמצא בעלייה של 4% מתחילת החודש ושוק המניות הישראלי בעלייה של 2.4% מתחילתו. אפקט ינואר הגיע בפברואר לאחר שהמשקיעים סימנו תחתית לשוק והפנימו את העובדה שתוכנית הרכישות של הפד מסתיימת בהדרגה והכלכלה החולה תנותק ממכשירי החמצן ותצטרך לנשום בכוחות עצמה כבר במהלך השנה הקרובה. למרות מכירות בתים יד שניה שירדו מעבר לצפוי, הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתאושש ולצמוח וכל עוד הריביות במדינות המפותחות אפסיות, משקיעים ימשיכו לחפש את התשואות בשוק המניות. למשקיעים בעלי סבלנות כדאי לשי לב לשווקים המתעוררים שסבלו מבעיות כלכליות ותשואות נמוכות, אך ייהנו מההתאוששות העולמית ושוקי המניות שלהם יבחינו בכך מוקדם מכולם".

ביום המסחר האחרון, ננעל המסחר באחד העם במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.1%. מתחילת החודש המדד טיפס בפחות מ-2% אך מתחילת השנה המדד רשם ירידה של 0.5%.

בזירה הגלובלית ניכר החשש מפני ההתרחשויות באוקראינה, תאילנד, ונצואלה וטורקיה, ומטבעות השווקים המתעוררים רשמו ירידות. המשקיעים בעולם ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות באוקראינה.

בארה"ב פורסמו לפני מספר ימים הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפד, שחשפו חילוקי דעות חריפים בין חברי הפד בכל הנוגע למדיניות המוניטארית, מה שמראה כמה מסובכים העניינים בכלכלה הגדולה בעולם. מספר בכירים בפד מאמינים שיש להעלות את שיעורי הריבית כבר בזמן הקרוב. מהעבר השני, ישנם בפד מי שמאמינים שהכלכלה חלשה מדי אפילו כדי להמשיך עם צמצום ההקלה הכמותית.

טבע בשיא של השנה האחרונה

אופקו , פריגו ונייס רשמו עליות לאחר שחזרו עם פער ארביטראז' חיובי. מנגד, ירידות קלות נרשמות במניות הבנקים.

טבע הודיעה שלשום כי היא קיבלה חוות דעת חיובית מטעם הגוף המייעץ לסוכנות האירופית לתרופות (EMA) בנוגע לאישור הספירמוקס, משאף חדשני עבור חולי אסטמה. השוק הגלובלי של משאפים מסוג זה - כ-14 מיליארד ד' בשנה. המניה עלתה בסוף השבוע לשיא של השנה האחרונה (מחיר דולרי).

חברת אשדר דיווחה שלשום על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2013, כאשר הרווח הנקי זינק בכ-78% בכל שנת 2013. דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך 35 מיליון שקל.