ריל אימג'ינג מגייסת מקרן צ'יינה אוורברייט הסינית

זהו הגיוס המשמעותי הראשון של ריל אימג'ינג מאז שהפכה פרטית, אחרי שלא צלחה דרכה בבורסה

חברת ריל אימג'ינג, שמפתחת מכשיר חדשני לאבחון סרטן השד, גייסה מספר מיליוני דולרים מקרן צ'יינה אוורברייט (China everbright) הסינית. כך נודע ל"גלובס". זהו הגיוס המשמעותי הראשון של ריל אימג'ינג מאז שהפכה פרטית, אחרי שלא צלחה דרכה בבורסה. כמו כן זו ההשקעה הראשונה בישראל של תאגיד צ'יינה אוורברייט.

ריל אימג'ינג מוזגה לשלד הבורסאי בי קונטקט ב-2011 אך לא הצליחה לגייס את המימון להמשך דרכה. ב-2012, רגע לפני שנמחקה מן הבורסה עקב אי עמידה בכללי המסחר, נרכשה החברה על ידי קבוצה בראשות איש העסקים הישראלי-קנדי עמוס מיכלסון.

לחברה מונתה הנהלה חדשה בראשות המנכ"ל מייקי יואלי, בעבר מנכ"ל חברות נסחרות כמו כימטרון ואקספנד, ובכיר במכון הייצוא.

כסמנכ"ל מו"פ הצטרף ד"ר דוד יצחקי, בעבר בכיר בחברת Optical Imaging. את ריל אימג'ינג הקימו ב-2004 אורי אילן ובועז ארנון, שנותר סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה.

החברה מפתחת כאמור מכשיר לאבחון מוקדם של סרטן השד. כאשר הסרטן מתחיל להתפתח ועוד לפני שהוא משנה את צורת הרקמה באופן שניתן להבחין בו בממוגרפיה, אולטרה סאונד או מישוש, הוא כבר מתחיל לצרוך מלאי מזון מוגבר. לכן לגדל מערכת של כלי דם רבים לשם הנעת המזון אליו הפעילות הזו מתבטאת בשינוי קל בטמפרטורה של השד במקום הגידול. שיטת אבחון כזו חשובה במיוחד לנשים עם שד צפוף, שאצלן קשה לאבחן גידול באמצעות הממוגרפיה.

יואלי מספר כי כאשר הפכה החברה לפרטית, המוצר כבר יכל לאבחן את השינויים הללו, אבל לא היה עדיין אוטומטי. החברה התנהלה מחודש לחודש וגירדה הלוואות ממשקיעים פרטיים, כאשר גם העובדים תורמו למאמץ ונותרו בחברה אף שבחלק מן החודשים לא שולמה משכורת. ב-2012 כבר גויס לחברה סכום של מעל מיליון דולר והמצב התייצב.

לדברי יצחקי: "המוצר היום הוא אוטומטי ומאפשר הכוונה של הרופאים לביצוע בדיקות המשך. בסין מוצר כזה הוא חשוב במיוחד ככלי ראשוני לבדיקות סקר, כי אין היצע של טכנאי ממוגרפיה ואולטרה סאונד מומחים, ומנגד - לרוב הנשים שם יש שד צפוף, והמחלה מופיעה בגיל צעיר יותר".

אמיר יער מחברת צ'יינה ישראל סינג'רג'י שביצע את הקשר בין החברה לבין אוורברייט וגם השקיע מכיסו בחברה אומר כי ממשלת סין קבעה בתוכנית החומש שלה כי עד 2015 יבוצעו 150 מיליון בדיקות סקר בשנה לסרטן השד. הוא מציין כי צ'יינה אווברבייט היא גוף המנהל 7 מיליארד דולר.

ריל אימג'ינג

■ שנת הקמה: 2004

■ מייסדים: בועז ארנון ואורי אילן

■ מנכ"ל: מייקי יואלי

■ גיוסי הון: כ-10 מיליון דולר

משקיעים: משקיעים פרטיים ואוורברייט