גרנובסקי מוכר לכפיר זילברמן את השלד של ZBI

זילברמן ישלם כ-2 מיליון שקל וכנראה יצוק לתוכו פעילות ביומד

לאחר ששיטח קומה בפירמידת החברות הציבוריות שלו, פועל כעת איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי למכירת השלד הבורסאי של חברת ZBI לסוחר השלדים כפיר זילברמן, תמורת כ-2 מיליון שקל.

במסגרת העסקה, ימכור גרנובסקי, באמצעות Israel 18 B.V., כ-77.5% מהון המניות של ZBI ו-85% בזכויות ההצבעה לחברה בבעלותו הפרטית של זילברמן. במועד השלמת העסקה ייכנס לתוקף מינוי הדירקטורים מטעמו של זילברמן, ויסתיים הסכם הניהול בין ZBI לחברה הבת לשעבר BGI.

זילברמן הוא מנכ"ל חברת ההחזקות אסיה פיתוח, שבשליטתם של דן מור ואילון ברוך ומשתפת פעולה עם סוחר השלדים ירון ייני. בנוסף, זילברמן עצמו סוחר בשלדים וממקד לרוב את פעילותו בנושא דווקא בוול סטריט. ל"גלובס" נודע כי ככל הנראה מתכנן זילברמן ליצוק לשלד של ZBI פעילות של חברה מתחום הביומד.

השלמת העסקה בין זילברמן ל-ZBI מותנית בביצוע חילוט מניות החברה הבת BGI (שבה מרוכזים עסקי גרנובסקי) לידי בעלי המניות של ZBI כדיבידנד בעין. החלוקה תצמצם את הפירמידה של גרנובסקי לשתי חברות ציבוריות בלבד (BGI ואמבלייז).

בהמשך לאישור החלוקה על ידי ביהמ"ש המחוזי בתחילת החודש, דיווחהZBI כי היא צופה לקבל כבר במהלך הימים הקרובים פרה-רולינג (בקשה מקדמית) מרשויות המסים בדבר הסדר ניכוי המס במקור, אשר יחול בשל חלוקת הדיבידנד בעין לבעלי המניות שלה.

בוחן השקעות בחברות ציבוריות

בימים אלו בוחן גרנובסקי, מי שהוביל לצד נוחי דנקנר את קבוצת המשקיעים לרכישת השליטה באי.די.בי, השקעות חדשות בחברות ציבוריות בשוק ההון המקומי. זאת, בעקבות החלטתו של ביהמ"ש המחוזי על העברת השליטה בקונצרן אי.די.בי לאדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. "גלובס" חשף לאחרונה כי גרנובסקי בוחן השקעה בחברת וילי פוד של האחים צבי ויוסי ויליגר, שהיו גם הם עד לא מזמן חלק מקבוצת המשקיעים של גרנובסקי ודנקנר.

נזכיר כי לצורך ההשקעה באי.די.בי השתלט גרנובסקי באוגוסט האחרון על חברת אמבלייז, הנסחרת בבורסה הבריטית, במטרה לרתום את קופתה הדשנה (כחצי מיליארד שקל) להשקעה בקונצרן. במסגרת עסקה מורכבת שנחתמה באוגוסט האחרון, רכשה BGI קצת פחות ממחצית ההחזקות של בעלי המניות הגדולים באמבלייז - קרן פורטיסימו, נפתלי שני, קרן שרודרס ודונלד סטרום.