הפניקס במגעים לרכישת נתח מבניין בסקוטלנד

החברה עומדת לרכוש חלק מבנייני New Uberior House ו-Princes Exchange באדינבורו, סקוטלנד, יחד עם קרן הנדל"ן האירופית הגדולה riumAE, בהיקף של 180 מיליון שקל

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , שאת השקעותיה מנהל רועי יקיר ושאת השקעות הנדל"ן שלה מנהל שלמה גוטמן, מקיימת מגעים מתקדמים לרכישת נתח משמעותי בכ-180 מיליון שקל בבניין משרדים בבירת סקוטלנד.

ל"גלובס" נודע כי הפניקס עומדת לרכוש חלק מבנייני New Uberior House ו-Princes Exchange באדינבורו, סקוטלנד, יחד עם קרן הנדל"ן האירופית הגדולה riumAE. קרן ההשקעות בנדל"ן רכשה את שני הבניינים המחוברים באינווסקו בכ-62 מיליון ליש"ט (כ-361 מיליון שקל), והפניקס מתעתדת להצטרף לעסקה. מהפניקס לא נמסרה תגובה.

הבניין, שבמרכזה של אדינבורו, כולל שטח של כ-158.5 אלף רגל רבועה, ומושכר במלואו ל-12 השנים הבאות לבנק אוף סקטולנד (שבבעלות קבוצת הבנקאות ללויד'ס). מחיר העסקה של קרן ההשקעות משקף תשואה שנתית נטו של כ-6.3% על הנכס.

רשאית לרכוש עד 49%

ככל הידוע, הנושא עדיין לא סגור ונמצא בבחינה אצל הפניקס. הפניקס, כגוף מוסדי ישראלי, רשאית לקנות עד 49% מהנכס. על פי הערכות, סביר שמדובר על עסקה בסדר גודל זה, כך שאם וכאשר העסקה תתבצע היא תהיה בסדר גודל של כ-30 מיליון פאונד (כ-177 מיליון שקל).

אין מדובר בעסקת הנדל"ן הראשונה שחברת ביטוח ישראלית בוחנת בסקוטלנד. בסוף נובמבר האחרון אימתה כלל ביטוח פרסום קודם ב"גלובס" כשהודיעה כי רכשה את רכישת בניין המשרדים 150 BROOMIELAW, הממוקם בעיר גלזגו בסקוטלנד בכ-42 מיליון פאונד (כ-241 מיליון שקל).

קבוצת הפניקס שמה דגש בשנתיים האחרונות על הגדלת פורטפוליו הנדל"ן להשקעה שלה, גם בחו"ל. בשבוע שעבר חשפנו ב"גלובס" כי תיק ההשקעה הישירה של קבוצת הפניקס בנדל"ן עומד כיום על כ-2.62 מיליארד שקל, וכולל כ-24 נכסים. 16 מהם הם נכסים להשקעה, בהיקף הון עצמי של 1.85 מיליארד שקל בארץ, שבעה נכסים להשקעה בהיקף הון עצמי של חצי מיליארד שקל בחו"ל, ועוד נכס אחד לשימוש עצמי בישראל.