תנאי השכר של ויגודמן אושרו - למרות התנגדות אנטרופי

(עדכון) - אנטרופי התנגדה לחבילת השכר של ויגודמן כי האופציות נמצאות "בתוך הכסף", בשל הזינוק האחרון במניית טבע; מחיר מימוש האופציות - 41.04 דולר למניה ■ שכר הבסיס של ויגודמן נמוך בכ-10% משכר הבסיס של המנכ"ל הקודם, ד"ר ג'רמי לוין

אסיפת בעלי המניות של טבע אישרה היום (ב') את תנאי ההעסקה של המנכ"ל החדש, ארז ויגודמן, למרות שחברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי המליצה להתנגד לתגמולים המוצעים, בעיקר על רקע העובדה שהאופציות שיוענקו לו נמצאות "בתוך הכסף". נציין, שהאופציות "בתוך הכסף" משום שמניית טבע עלתה מאז הדיווח על מינוי ויגודמן, וכי בכל מקרה, מחיר מימוש האופציות (41.05 דולר למניה) נקבע על בסיס מחיר מניית טבע ביום המינוי.

נציין כי גם בעבר טבע הצליחה להעביר החלטות באסיפה כשהייתה התנגדות בקרב משקיעים, לאור תמיכת המוסדיים מארה"ב.

מהזימון לאסיפת בעלי מניות שפרסמה טבע, עולה כי שכר הבסיס של ארז ויגודמן, שייכנס לתפקיד מנכ"ל בפברואר, יעמוד על 1.35 מיליון דולר בשנה. שכר הבסיס של ויגודמן נמוך בכ-10% משכר הבסיס של המנכ"ל הקודם, ד"ר ג'רמי לוין.

כמו כן, ויגודמן ימשיך לכהן במקביל כדירקטור, אך לא יקבל תשלום בגין תפקידו בדירקטוריון.

מעבר לשכר, ויגודמן צפוי לקבל מענק שנתי על בסיס עמידה ביעדים שנקבעו לו. היעדים כוללים יעדי רווח תפעולי, תזרים מזומנים, הכנסות, איכות מוצרים, צבר מוצרים ועוד. אם ויגודמן יעמוד בפחות מ-85% מהיעדים הוא לא יהיה זכאי למענק, ואם יעמוד ב-85%-100% המענק יעמוד על כ-118 אלף דולר.

עמידה של 100% ביעדים תניב לויגודמן מענק ששווה ל-140% משכרו השנתי, כלומר כ-1.9 מיליון דולר, והמענק המקסימלי יוענק על עמידה ב-125% מהיעדים, ויגיע לסכום הכפול משכרו השנתי, כלומר 2.7 מיליון דולר. מכאן שהמענק השנתי המקסימלי יביא את התגמול השנתי של ויגודמן לכ-4.1 מיליון דולר.

בנוסף, טבע תעניק לויגודמן תגמול מבוסס הון, בשווי מצרפי של כ-3 מיליון דולר. התגמול מורכב מ-80% אופציות ו-20% מניות חסומות. מחיר המימוש נקבע על מחיר מניית טבע ביום המינוי - 8 בינואר, מחיר שהיה אז 41.05 דולר למניה. מאז עלתה המניה וכעת מחיר המימוש הוא "בתוך הכסף". עם זאת, התגמול יבשיל בשלושה חלקים החלק מהשנה השנייה למועד תחילת ההעסקה של ויגודמן ועד לשנה הרביעית, בכפוף להמשך העסקתו בחברה.

ויגודמן עשוי להיות זכאי למענקים נוספים מבוססי הון בעתיד. במידה וטבע תחליט "לוותר על שירותיו" של ויגודמן, כפי שעשתה עם המנכ"ל הקודם, ויגודמן יהיה זכאי לשכר בסיס והטבות נלוות עבור תשעה חודשים נוספים. במקביל הוא יקבל עוד מענק בסך 18 משכורות חודשיות - כ-2 מיליון דולר - כהתחייבות לאי תחרות למשך שנה. אם עזיבתו תהיה בשל רכישת טבע בידי חברה אחרת, הוא יהיה זכאי לתשלום נוסף בגובה שכרו השנתי.

בין ההטבות הנוספות שיקבל ויגודמן כמנכ"ל - 26 ימי חופשה בשנה, ביטוחים, רכב ועוד.

נזכיר ששעלויות השכר של ויגודמן בתקופות כהונתו כמנכ"ל מכתשים אגן ושטראוס הצטברו לכ-78 מיליון שקל.

מטבע נמסר בתגובה כי "באסיפה מיוחדת של בעלי מניות טבע, אשר נערכה היום, אושרה חבילת התגמול של ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע, ברוב גורף של בעלי מניות החברה. כל תנאי התגמול למנכ"ל החדש זכו להמלצה חיובית מטעם ISS ו- Glass Lewis - חברות הייעוץ האמריקאיות המובילות לגופים מוסדיים גלובאליים - וזאת בהתאם לסטנדרטים המקובלים.

"יודגש, כי אף אנטרופי כתבה בחוות דעתה שמבנה השכר של המנכ"ל הינו סביר, לרבות המענק המשולם במזומן. הסתייגותה היחידה נגעה למתווה המנגנון ההוני, אך זה עומד במסגרת מדיניות התגמול של החברה שאושרה עוד בשנה שעברה על ידי בעלי המניות של החברה".