כלל פיננסים ישלם פיצוי של 2.3 מיליון שקל למשווק לשעבר

במסגרת הליך הבוררות בין הצדדים נקבע כי כלל פיננסים בטוחה ישלם את הסכום כפיצוי לבית ההשקעות ורדן, שעמו עבד כמשווק עד שנת 2011

כלל פיננסים, בית ההשקעות מקבוצת כלל שהתפרק מנכסיו, חויב לשלם פיצוי של 2.3 מיליון שקל לאחד ממשווקיו לשעבר - ורדן בית השקעות. במסגרת הליך בוררות בין הצדדים נקבע כי כלל פיננסים בטוחה, חבר הבורסה של בית ההשקעות (פעילות שנמכרה לאחרונה לבנק ירושלים), ישלם את הסכום כפיצוי לורדן, שעמו עבד כמשווק עד שנת 2011.

בשנת 2009 חתם ורדן על הסכם להפניית לקוחות לחבר הבורסה של כלל פיננסים, ולפיו פעולות שביצעו הלקוחות שמופנים על-ידו יזכו את ורדן בחלק מעמלות הביצוע.

במסגרת התביעה טען ורדן, שיוצג בידי עו"ד רועי סלוקי ממשרד ברם, סלוקי ושות', כי עם כניסתו של יורם נווה לתפקיד מנכ"ל כלל פיננסים, החליט האחרון לדרוש הסכם חדש שבמסגרתו עיקר העמלה שמשלמים הלקוחות שגויסו על-ידי ורדן תיוותר בידי כלל פיננסים.

הצדדים נקלעו למחלוקת, ובסופה החליט כלל פיננסים לבטל את ההסכם. בתגובה החליט ורדן לתבוע פיצויים בגין הרווחים הצפויים שאיבד, בגובה 4.2 מיליון שקל.

כלל פיננסים, שיוצג בידי עו"ד אריה דנציגר וטל לנצ'נר ממשרד דנציגר, ברימר, לוין ושות', טען כי בפעולותיו לא נפל כל רבב, וכי אין מקום להכיר בביטול ההסכם, מה עוד שורדן ממשיך ליהנות מחלקו בעמלות מדי חודש. למעשה, בחוות-דעת שהעביר כלל פיננסים בנוגע לסכום שאותו עליו לשלם לורדן, הוא נקב בפיצוי בגובה 333 אלף שקל.

בפסק הדין קבע הבורר, עו"ד זיו ארז ממשרד בן-נפתלי, ארז, זהבי ושות', כי על הצדדים להסדיר את ההתחשבנות הכספית ביניהם באופן חד-פעמי (ולא על-פי ההסכם המקורי, שבמסגרתו ורדן היה זכאי לקבל את חלקו בהכנסות לאורך 10 שנים), וכי על כלל פיננסים לפצותו בסכום של 2.3 מיליון שקל.