לאחר הזינוק: מג'יק נערכת לגיוס של 30-40 מ' ד'

הנהלת החברה ברוד-שואו בארה"ב ■ התשקיף שהגישה לפני כחודשיים מאפשר לה לגייס עד 60 מיליון דולר

הנהלת חברת מג'יק נמצאת בארה"ב ועורכת רוד-שואו (Road Show) למשקיעים פוטנציאליים כחלק מהיערכות לגיוס הון, שיעמוד על פי ההערכות על 30-40 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". מג'יק, שבניהולו של גיא ברנשטיין, עוסקת בפיתוח ושיווק של כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב, ולאחר עלייה של 88% במחיר המניה של מג'יק בשנה החולפת, שווי השוק של מג'יק הוא 324 מיליון דולר.

מניית מג'יק נסחרת כעת במחיר שקרוב לשיא של שנתיים, ונראה כי העלייה בשווי מהווה הזדמנות טובה לגיוס הון. ממג'יק נמסר בתגובה: "החברה הגישה תשקיף מדף לפני כחודשיים, עם תוקף לשלוש שנים. ככל שהחברה תחליט להפעיל אותו, היא תודיע על כך על פי הוראות החוק". תשקיף המדף שהגישה מג'יק בסוף 2013 מאפשר לה לגייס עד 60 מיליון דולר בהנפקת מניות, אופציות ו/או אג"ח. התמורה מהגיוס מיועדת לצרכים כלליים, כולל רכישות והשקעות.

מג'יק היא אחת מהחברות הישראליות הוותיקות בשוק ההון האמריקאי, כשהיא נסחרת בוול סטריט כבר משנת 1991. ב-2010, לאחר זינוק במנייתה, מג'יק ביצעה הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים וגייסה כ-26 מיליון דולר. נכון לסוף 2013, היו בקופת החברה מזומנים והשקעות בסך 36 מיליון דולר, והיא נוהגת להשתמש בכספיה לביצוע רכישות משלימות.

הרכישה האחרונה בוצעה במהלך הרבעון הרביעי של 2013, כשמג'יק רכשה את החברה האמריקאית Allstates Technical Services מידי חברת KBR, תמורת 10 מיליון דולר. החברה הנרכשת מספקת ייעוץ ושירותי תוכנה בתחומי ה-IT, ההנדסה והטלקום, ונועדה להרחיב את נוכחותה של מג'יק בארה"ב ולהגדיל את בסיס לקוחותיה.

צמחה ב-14.7% ב-2013

מג'יק סיכמה את שנת 2013 עם צמיחה של 14.7% בהכנסות, לרמה של 145 מיליון דולר. הרווח הנקי השנתי על פי כללי החשבונאות GAAP ירד ב-1.8% לעומת שנת 2012, והסתכם ב-15.9 מיליון דולר. עם זאת, הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול הפחתות חשבונאיות ורישום האופציות לעובדים, גדל ב-6.5% בשנת 2013 והגיע ל-19.5 מיליון דולר, שהם 52 סנט למניה.

בהתאם למדיניות הדיבידנד של מג'יק - חלוקה של עד מחצית מרווחיה השנתיים - יחולק ב-14 במארס דיבידנד של 12 סנט למניה (ובסך הכול 4.5 מיליון דולר), בגין רווחי המחצית השנייה של 2013. הנהנית העיקרית מחלוקת הדיבידנד היא בעלת השליטה בחברה, פורמולה מערכות, שמחזיקה ב-51.6% מהון המניות של מג'יק ותקבל כ-2.3 מיליון דולר כדיבידנד.

פורמולה, שגם אותה מנהל ברנשטיין, מחזיקה במקביל גם במניות מטריקס וסאפיינס, ובעלת השליטה בה (46.4%) היא החברה הפולנית אסקו. פורמולה קיבלה לאחרונה הלוואה בסך כ-200 מיליון שקל מחברת הביטוח מנורה מבטחים, והודיעה שבכוונתה לעשות שימוש בכספי ההלוואה לטובת השקעות חדשות והשקעות נוספות בחברות הבנות. מכאן ייתכן שגם בהנפקה של מג'יק, אם וכאשר תצא לפועל, פורמולה תשתתף על מנת שלא להידלל בהחזקתה.