אסטרטגים: האינדיקטור הטוב בעולם יקבע את כיוון השוק

אסטרטגים רבים מציינים כי הין היפני צפוי להמשיך ולהחלש מול הדולר בצורה חדה בהמשך השנה וזהו סימן שורי עבור המניות ■ אלן רוסקין, אסטרטג בדויטשה בנק צופה כי הדולר יזנק לרמה של 115 נגד הין

כאשר סוחרים מעוניינים לדעת לאן מועדות פני השווקים הם לעיתים בוחנים את כיוון הין היפני. כך טוענים אסטרטגים רבים בוול סטריט, שמציינים כי הין היפני צפוי להחלש מול הדולר בצורה חדה בהמשך השנה וזהו סימן שורי עבור המניות, זאת למרות שמדד ה-S&P נסחר ברמות שיא.

הדולר האמריקאי נסחר כעת סביב 102 כנגד הין וז'אנס נורגדויג מבנק ההשקעות נומורה, צופה כי הדולר יטפס לרמה של 110 נגד הין ברבעון השני של השנה ול-114 ין לדולר עד סוף השנה.

גם אלן רוסקין, אסטרטג בדויטשה בנק צופה כי הצמד יזנק לרמה של 115 ין לדולר עד סוף השנה. סטיבן אנגלנדר מסיטיגרופ סבור כי הדולר יאמיר לרמה של 107 מול הין ומציין כי הין היפני צפוי להמשיך ולהחלש גם בטווח הארוך.

אז מה הקשר בין הין היפני לשוק האמריקאי? כאשר הין היפני נחלש שוק המניות האמריקאי נוטה לעלות וכאשר הוא מתחזק המניות נחלשות. מדוע זה כך? המומחים בוול סטריט מסבירים כי הין היה תמיד ברומטר לסנטימנט בשווקים, בעיקר בשל אסטרטגיית ה-Carry Trade (אסטרטגיה שבאמצעותה הסוחרים עושים שימוש בין היפני כדי לרכוש מטבעות עם סיכון וריביות גבוהות יותר).