הטיפ היומי: מניה עם פוטנציאל צמיחה רחוק ממימוש

לידר שוקי הון: מתרשמים לטובה מהנהלת פריגו שמוכיחה שנה אחרי שנה שהיא יודעת לספק את הסחורה

חברת התרופות פריגו נסחרת במקביל בניו יורק ות"א, בשווי של כ-22 מיליארד דולר.

פעילותה של פריגו מתמקדת בתרופות ללא מרשם (OTC) ומוצרי צריכה, תרופות גנריות ייחודיות המתאפיינות בחסמי כניסה גבוהים ובתחום תחליפי החלב לתינוקות. החברה הציגה בשנים האחרונות תוצאות מצוינות ושיעורי צמיחה גבוהים, ובסוף 2013 ביצעה קפיצת מדרגה עם רכישת חברת Elan האירית. במסגרת העסקה פריגו קיבלה זכויות לתמלוגים בגין מכירות טיסברי, תרופה לטיפול בטרשת הנפוצה, והקטינה את שיעור המס האפקטיבי שלה.

אנו חיוביים לגבי פריגו ומאמינים שפוטנציאל הצמיחה שלה רחוק ממימוש. אנו מזהים מספר מנועי צמיחה חזקים, הן במישור האורגני והן באמצעות מיזוגים ורכישות. פעילות מוצרי הצריכה צפויה ליהנות בשנים הקרובות מהמשך צמיחת שוק ה-OTC, התחזקות המגמה של העברת תרופות מרשם לתרופות OTC, ורכישות משלימות.

כמו כן אנו מזהים פוטנציאל צמיחה לא מבוטל בפעילות הגנרית, הן באמצעות השקות חדשות והן כתוצאה מרכישות, תוך שמירה על יציבות בפעילות הקיימת. מנוע צמיחה חשוב נוסף גלום בהתרחבות. עיקר הפעילות של פריגו בארה"ב, ואנו מעריכים שהחברה עשויה לבצע במהלך השנים הקרובות מהלכים עסקיים, לרבות רכישות, לקידום פעילותה מחוצה לה.

אנו מתרשמים לטובה מהנהלת החברה שמוכיחה שנה אחרי שנה שהיא יודעת לספק את הסחורה. אנו רואים בחיוב את מדיניות הרכישות, המתמקדת בעסקאות משלימות עם פוטנציאל סינרגטי רב, תוך שמירה על מינוף סביר. אמנם עסקת Elan היא רכישה יוצאת מן הכלל, בשל היקפה הכספי ואופי הפעילות, אולם להערכתנו היא נעשתה משיקולים פיננסיים ומשיקולי המס, והיא לא צפויה להשפיע על אסטרטגיית החברה.

עסקת הענק שבוצעה באחרונה בין חברות התרופות אקטביס ופורסט, חידדה את מגמת הקונסולידציה בתחום והשפיעה לטובה על מניות המגזר. כעת ישנה דריכות בשוק לקראת עסקאות נוספות. אמנם פריגו אינה במוקד, אולם אנו סבורים שגודלה, הביזור העסקי שלה, הביצועים המרשימים בעסקי הגנריקה ופלטפורמת המס הנוחה, עשויים להפוך גם אותה למטרה אטרקטיבית.

אנו ממליצים על פריגו "תשואת יתר" במחיר יעד של 175 דולר - פרמיה של כ-9% על מחירה הנוכחי.

* נכתב ע"י סבינה לוי, אנליסטית לידר שוקי הון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם