הדולר נחלש ל-3.517 שקלים; "הסיכון לנפילה מתגבר"

האירו נחלש בכ-0.6% ל-4.803 שקלים ■ דריכות לקראת העדות החצי שנתית של ג'נט ילן בקונגרס ■ מחלקת המחקר של FXCM: "אין כרגע המשכיות למומנטום החיובי" ■ יוטרייד: "בטווח הבינוני הדולר יתחזק מול השקל לרמה של 3.57 שקלים"

המסחר במט"ח התנהל היום (ה') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.1% מול המטבע המקומי ושערו היציג נקבע ב-3.517 שקלים. האירו נחלש מול השקל בכ-0.6% לשער יציג של 4.803 שקלים. האירו/דולר נסחר בעלייה קלה ל-1.36 דולרים לאירו.

המסחר במרבית בורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית כאשר מדד הניקיי היפני ננעל בירידה. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות כאשר המשקיעים דרוכים לקראת העדות החצי שנתית שתישא יו"ר הפד ג'נט ילן בקונגרס.

במחלקת המחקר של FXCM מציינים היום: "נראה כי לפי שעה, למרות התגובה המיידית העזה של השוק להורדת הריבית המפתיעה של בנק ישראל בתחילת השבוע, אין כרגע המשכיות למומנטום החיובי. גם מבחינה טכנית המצב עדין למדי. עלייה מעל 3.52 עשויה שוב לתת דחיפה לצמד מעלה לעבר 3.54-3.55. ואולם, ככל שהצמד מדשדש מתחת לרמה זו הסיכון לנפילה מטה הולך ומתגבר, כאשר ירידה מתחת ל-3.51 עשויה שוב להביא לבחינה של רמת 3.50, אותה רמה שבנק ישראל מנסה לאשש כתמיכה ברת קיימא".

"אנו מעריכים כי בטווח הבינוני הדולר יתחזק מול השקל לרמה של 3.57 שקלים אך ההתאוששות של הדולר לא תגיע בן לילה", אמר אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות. "הדולר-שקל נסחר סביב רמות השפל מסוף 2011 כשמבחינה טכנית הדולר-שקל שומר על רמת תמיכה מהותית ב-3.46 שקלים לדולר והדולר גם בניתוח הטכני צפוי להתחזק בישראל".