נתניהו: "נקצץ ברגולציה. יש 200 רגולטורים ואלפי תקנות"

(עדכון) - רה"מ ברמז עבה על מכירת תנובה לברייט פוד הסינית: "לאפשר למשקיעים זרים לבוא הנה" ■ "יהיו לנו קו רכבת אחד ואוטוסטרדה אחת מקריית שמונה עד אילת. זה יפתח את שוק הנדל"ן"

"התעשייה היא מרכיב מרכזי של הסקטור העסקי, שהוא המרכיב המרכזי בכלכלה. אם יש לקח אחד שלמדנו ה-50 השנים האחרונות ברחבי העולם זה הלקח הזה. מי ששכח את זה וניפח את הממשלה והמסים וההוצאות - הרבה מדינות נפלו. אני לא שכחתי ובמידה שסטינו, אנחנו מתקנים. הקטר שסוחב את שאר הקרונות בכלכלה זה הסקטור הפרטי". את הדברים האלה אמר היום (ה') רה"מ בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים שמתקיים במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בת"א.

נתניהו רמז כי הוא תומך ברכישת השליטה בתנובה ע"י ברייט פוד הסינית כשאמר כי הוא מקבל את השקעות החברות הסיניות בישראל. "צריך לאפשר למשקיעים זרים לבוא הנה", אמר נתניהו. הוא ציין כי למשקיעים הזרים יש "כמיהה לשלושת הדברים שיש בישראל: טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה".

נתניהו חזר על הבטחות עבר לשדרג את התשתיות בישראל ולהוריד את מחירי הדירות: "יהיה לנו קו רכבת אחד מקריית שמונה עד אילת, תהיה לנו אוטוסטרדה אחת מקריית שמונה עד אילת. זה יפתח את שוק הנדל"ן. יש לנו מדינה קטנה. נפרוס סיבים אופטיים גם כן מקריית שמונה עד אילת".

נתניהו אמר כי "אנו נחושים לקצץ ברגולציה. יש כ-200 רגולטורים עם אלפי תקנות וכל רגולטור מסתכל על התחום שלו בלבד. אין חישוב של עלות תקנה וכל הדברים הללו יכולים גם להתנגש אחד בשני. לכן השקנו מאמץ לצמצם את הרגולציה".

גילה: "המצב לא טוב"

מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק עקץ את שר הכלכלה נפתלי בנט ואמר כי "יש אנשים שרואים בתעשייה בעיה וגם כותבים על זה פוסטים בפייסבוק. גם אנחנו יודעים לכתוב פוסטים בפייסבוק. פוסטים שרואים בתעשייה פיתרון. כולנו פה עם מדבקות שאומרות כי תעשייה מייצרת מקומות עבודה, חשוב מאוד שכולנו נזכור את זה".

"יתכן שיש את אלה שמעדיפים רשות להגבלים עסקיים קטנה, בלי שיניים ונטולת סמכויות כדי לשמר את המצב הקיים. ואם להודות, המצב הקיים לא טוב: בישראל יש בעיה של יוקר מחיה, יש בה הרבה מונופולים וקשיי תחרות", אמר גילה.

גילה התייחס לשורה של נושאים שעל סדר היום הקשורים לפעילותה של הרשות להגבלים עסקיים והתייחס גם לחוק הריכוזיות במשק: "בכל העולם, נהוג שהרשויות להגבלים עסקיים משמשות כיועצות מקצועיות לממשלות בענייני תחרות וזאת כגוף נקי מלחצים פוליטיים".

לדברי גילה, "באתי מהאקדמיה לרשות להגבלים עסקיים כדי לעשות כאן שינוי, כי המצב כרגע לא טוב. יש כאן הרבה מונופולים על כח גדול מול הצרכן ובעיה מתועדת של יוקר מחייה". הוא הוסיף והתייחס למהלכים שמובילה הרשות נגד חברות מונופוליסטיות הגובות מחיר מופרז מהצרכן על מוצרים: "המחיר המופרז של מוצרים הוא חור באכיפה שמבחינתי צריך לסתום אותו. אי אכיפה של מצב כזה- ייתן למונופול לא מפוקח לגבות איזה מחיר שהוא רוצה מהצרכן. וקשה לאכוף נושא כזה, ולמעשה ניתן לפעול בו רק בדיעבד. עם זאת, זה לא אומר שאנחנו צריכים להרים ידיים: נאכוף את החוק בזהירות ונשתמש במיומנות שלנו כדי לעשות את המלאכה הכי טוב".

פרץ: לא הוגן להעלות את גיל הפרישה

פרץ תקף בנאומו את משרד האוצר בעניין העלאת גיל הפרישה לפנסיה ואמר: "על המטרה של האוצר היא לחסוך בהוצאות קצבאות הזקנה של הביטוח הלאומי. אני מתנגד התנגדות מוחלטת לדבר הזה: מהלך כזה יגרום לעלייה באבטלה, אנחנו לא משופעים כרגע במקומות עבודה והדור הצעיר עדיין לא מצא את מקומו בשוק הזה. דבר שני, אין במהלך כזה שום הגינות: בעידן של פנסיה צוברת, מי יודע אם אדם שעבד כל חייו יגיע לגיל 70 ויוכל לממש את מה שצבר בעמל רב?".

פרץ קרא לתעשיינים, לגופים הכלכליים במשק ולמשק ראש הממשלה לפעול בתקיפות נגד התרחבות האבטלה: "האבטלה מרימה ראש. מצער אותי לראות את הכותרות על מתפרת העצמאות שבמצפה רמון. אולי זאת מתפרה קטנה, של 35 איש בלבד אבל היא סמל והיא המוצב הקדמי שלנו. אני מקווה שבאולם הזה יושבים יזמין שיקומו ויעשו מעשה ציוני ויצילו אותה".

פרץ השתתף באסיפה הכללית של התאחדות התעשיינים בתל אביב, כשבשנים האחרונות מתרבות טענות התעשיינים לגבי רגולציה סביבתית נרחבת שמקשה על כושר התחרות שלהם בשווקים. לדבריו, "אני מסייר במפעלים ואני רואה שיפור לטובה. בכל מפעל יש נכונות להשקיע בתחום הסביבתי".

פרץ גם בישר לתעשיינים כי יפעל להפחתת הרגולציה ולהקלת הביורוקרטיה על התעשייה: "נקל בביורוקרטיה ונאריך את תוקף ההיתרים השונים שניתנים כיום לתעשיינים - מ 3 שנים ל 7 שנים. אנחנו נהיה חלוצים בעניין זה והעבודה שאנו מובילים בנושא - נמצאת כבר לקראת סיום".