מערכות הבידור לרכב: המסכים גדלים, יש ניווט ואפליקציות

הפיתוחים לרכב שהוצגו בתערוכת הסלולר בברצלונה: מרצדס, טסלה, סמסונג ופורד מציגות את הטכנולוגיות החדשות

מערכות המדיה לרכב מתקשות עדיין לחולל מהפכה בחוויה של הנהג והנוסעים. נכון שהן מציעות חיבור לסמארטפונים עבור ביצוע שיחות, הודעות וגם ניווט, אבל עדיין מדובר במוצר כלאיים שמגיע עם ממשקים לא מספיק ידידותיים ומסך יחסית קטן שמספק חוויה דלה. כדי לשפר את החוויה עומלות יצרניות עולם הטכנולוגיה ויצרניות הרכב על פיתוחים משותפים, וחלקם הוצגו בתערוכת הסלולר בברצלונה - MWC שהסתיימה אתמול (ה').

מרצדס: חיווי במסך

מסכי המדיה ברכב גדולים מסמארטפון ממוצע ונעים סביב גודל של 6 אינץ'. מרצדס רוצה יותר. יחד עם חברת השבבים קוואלקום היא מקדמת תפיסה שמסך מדיה ברכב לא צריך להיראות כמו מסך סמארטפון שפשוט הולבש בתא הנהג. השתיים הציגו עיצוב חדשני של מסך מגע גדול הבנוי לרוחב, המשתרע מימין להגה ועד לאמצע התא כפפות.

גם לוח המחוונים בנוי ממסך הכולל פרטים על מהירות הנסיעה והדלק. מכיוון שהמערכת יכולה לספק מידע רב והיא כמובן כוללת חיבור לאינטרנט הסלולרי, היא מציעה מידע קבוע על מזג האוויר והשעה, וגם פירוט ויזואלי על תקינות הרכב, תוכנות ניווט שונות כמו זו של נוקיה או גוגל, חיבור לשירותי מוזיקה בענן ויכולת להתקין אפליקציות שבוחר היצרן.

מערכת ההפעלה ברכב היא QNX וכוללת חיבור סלולרי לסמארטפון, כמו חיווי על מיקום המכונית, שליטה בחלונות או במזגן, ואפשרות להציג כל מה שעל מסך הרכב בטלפון ולהפך.

טסלה: מסך ענק

חברת הסלולר טלפוניקה הציגה רכב של חברת טסלה המחובר לאינטרנט הסלולרי. המסך, הממוקם לצד ההגה בין הנהג לנוסע, פשוט עצום. ניתן לחלקו לשניים, כאשר חלק אחד מתרכז כל הזמן בתוכנת ניווט והשני מציע גלישה באינטרנט בדפדפן, צפייה במצלמות הרכב, שירותי מוזיקה או שליטה נפרדת במיזוג לנהג או לנוסע לצידו.

גם סמסונג בפנים

ג'נרל מוטורס, שכבר הציגה רכבים המגיעים עם חיבור סלולרי לדור הרביעי בתערוכת האלקטרוניקה CES בחודש שעבר בלאס וגאס, הכריזה הפעם על שיתוף פעולה עם סמסונג. באמצעות השעונים החכמים של סמסונג, אפשר לפתוח, לנעול ולהתניע את הרכב. מדובר בעצם באפליקציה שתציע את היכולת הזו באמצעות חיבור סלולרי.

פורד: רכב אוטונומי

פורד הציגה דגם חדש של מערכת Sync, המפותחת יחד עם מיקרוסופט וקיימת כבר מספר שנים בדגמי החברה. בין החידושים: מסך מגע, המאפשר לקבל חיווי ויזואלי על תכונות רבות, הפעלה קולית של תכונות הבידור והניווט.

פורד גם הציגה טכנולוגיה המיועדת לרכב היודע לנהוג לבד: טכנולוגיית LiDAR כוללת 4 מצלמות אינפרה אדום המצלמות ב-360 מעלות. המצלמות סורקות את הכביש 2.5 מיליון פעמיים בשנייה. החיישנים יכולים לזהות כל עצם נייח או נייד, כמו רכבים, אנשים ורוכבי אופניים, ולהבדיל ממרחק גדול מאוד בין שקית נייר לבין חיה קטנה.

הכותב היה אורח חברת סוני בתערוכה

מערכת מדיה של טסלה / צילום: צחי הופמן
 מערכת מדיה של טסלה / צילום: צחי הופמן