בנק לאומי: לשמור על חשיפה גבוהה למניות, בעיקר ת"א 75

סקירת סוף השבוע של בנק לאומי: מומלצת חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה ■ ומה בנוגע לאג"ח ממשלתיות וקונצרניות?

בבנק לאומי ממשיכים גם השבוע, במסגרת סקירת סוף השבוע, להמליץ על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. עם זאת, מדגישים בלאומי כי הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות.

"מומלצת חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%), לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, אנו ממליצים להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי", נכתב בסקירה.

בשוק המניות הישראלי, מעדיפים בלאומי את מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שחברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית.

בגזרת אגרות החוב, הרי שבלאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה ויפן), וממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר.

בנוגע לאג"ח קונצרניות, בלאומי ממליצים על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי השקעה נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר/בינוני. בישראל, להערכת בנק לאומי, רמת המרווחים באפיק הקונצרני נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).