"קופיקס בר יהיה בר לכל דבר ועניין, כמו באנגליה"

בראיון לברקוד מבטיח אבי כץ גם וודקה איכותית, גם בירה וגם יין - והכול ב-5 שקלים לכוס

ארבעה חודשים אחרי השקת רשת בתי הקפה "קופיקס" שחוללה את מהפכת הקפה ב-5 שקלים, יורה מייסד הרשת את יריית הפתיחה של המהפכה הבאה שהוא מבקש להוביל - בר אלכוהול שבו כל כוס משקה תעלה 5 שקלים. מה נשתה שם? "הכול, כל מה ששותים בפאב רגיל - בירה תוצרת חוץ, בירה תוצרת הארץ, וודקה מסוגים שונים, ויסקי, יין וקאווה", הוא מסביר בראיון לתוכנית "ברקוד" ב"גלובס TV". "קאווה בכוס של קאווה, יין בכוסית זכוכית וצ'ייסר בשוט. אני מדמיין אותי ואת חבר שלי גומרים פגישה עסקית בת"א, עוברים בקופיקס בר ב-18:00 בערב, עומדים על כוס יין מזכוכית, יין טוב של ברקן, ונוסעים הביתה, כמו שאני עושה בלונדון אחרי פגישת עבודה".

ואיך תרוויח?

"מצאנו את הפטנט להרוויח רק 100% ולא 700%, אף על פי שזה פאב".

וכשאתה מוכר כוס יין, בירה או וודקה ב-5 שקלים, אתה מרוויח 100%?

"יותר. כל פעם שואלים את זה, ואני בהלם מהשאלה הזאת. אם בקבוק יין עולה לחנות 15 שקל, ויש בו 7.5 כוסות - כמה עולה כוס יין? נכון, יש גם הרבה הוצאות על המקום וכו', אבל זה הטריק של קופיקס בר. זה יהיה בר לכל דבר ועניין, כמו באנגליה. בר שנראה כמו בר, עם כל המגוון שיש בבר, אווירה של בר, ובעמידה, לא בישיבה. למה בעמידה? כי אין מקום לכולם.

"עד השעה 16:00-17:00 נמכור בקופיקס קפה, ואחר כך באותו מקום אבל באולם נפרד, נפתח גם בר, באותן הוצאות ובאותן תקורות, ואז זה מספיק לי להרוויח 100%. החוכמה היא לא להגיד שכולם גנבים. החוכמה היא להבין למה נאלצים הסוחרים למכור לך ביוקר, ואת זה לפצח, וזה מה שעשיתי".

עם השקת רשת קופיקס היו איומים ואמרו גם שהמוצרים לא טובים. גם עכשיו?

"אני לא אדם שנמצא במקום שמאיימים עליו. לא שומע איומים, אני חירש, אם הייתי שומע איומים לא הייתי עושה כלום בחיים. לריטואל הקבוע אני מוכן: חודש יסבירו למה זה לא כלכלי ולמה אני לא אחזיק מעמד, חודש אחרי זה ינסו לעשות כמוני, והשאר יורידו מחירים".

אתה מאמין שזה יוריד מחירים?

"בטח. מי שיכול, יוריד מחירים. את האמנת שקפה קפה וארומה יורידו מחירים? קפה קפה אמרו "לא נוריד, לא נוריד", בסוף הוריד שתי אותיות מה"לא נוריד", נהיה "נוריד".

נראה סניפים של קופיקס בר מחוץ לת"א?

"אם זה יצליח, בטח, למה לא? יש כבר יותר קופיקס מחוץ לת"א מאשר בת"א, כך יהיה עם הבר".

מה השלבים הבאים?

"יש לי תוכנית בת 4 שלבים, שאנחנו רק בשלב השני שלה. אנחנו חלשים ברמזים. או שאנחנו מדברים בחצוצרה, או שאנחנו שותקים".