סטארט-אפ ישראלי חולם לשנות את התחבורה הציבורית

NetBus שינה את שמו ל-Ototo, ורוצה ליצור מערכת שתספק נסיעה בתחבורה הציבורית לפי דרישת הנוסע - המערכת תזהה באמצעות קהילת המשתמשים שלה איפה יש ביקוש לנוסעים מיעד מסוים ליעד אחר והיא תשלח תחבורה ציבורית מתאימה

התחבורה הציבורית בישראל היא לא משהו שאפשר להתגאות בו. אפליקציות שונות בשוק כמו Moovit או גוגל Maps מציעות לקבל זמני הגעה של אוטובוסים, אבל זה לא באמת מה שיגרום לאזרחים עם מכונית פרטית לנסוע באוטובוסים של דן או אגד.

הסטארט-אפ הישראלי NetBus שינה היום (ב') את שמו ל-Ototo והוא מציע חזון שגורם להרים הרבה גבות ולתהות אם הוא בכלל אפשרי במדינתנו. באוטוטו רוצים ליצור מערכת שתספק נסיעה בתחבורה הציבורית לפי דרישת הנוסע. מה זה אומר? המערכת של החברה תזהה באמצעות קהילת המשתמשים שלה איפה יש ביקוש לנוסעים מיעד מסוים ליעד אחר והיא תשלח תחבורה ציבורית מתאימה. למשל, מיני בוס או אוטובוס.

"אנחנו מאמינים שאפשר לעשות פה שינוי בתחבורה הציבורית", אומר שניר מכלוף מנכ"ל החברה. "תתארו לכם מערכת שיודעת מה הדרישות של הנוסעים ומתאימה את עצמה אליה".

אוטוטו מעסיקה 21 עובדים, היא פועלת ב-80 מדינות והיא גייסה מיליון וחצי דולר ממשקיעים פרטיים. המודל העסקי שלה הוא ביצוע התשלומים על הנסיעה דרכה.

בינתיים, אוטוטו מתכננת להסיר את אפליקציית נטבס מהאפ סטור של אפל, כאשר היא משיקה גרסה חדשה לאפליקציה שלה. קהילת המשתמשים, בדומה לאפליקציית ווייז, אמורה לדווח על העומסים בתחבורה הציבורית, איחורים ומסלולי נסיעה.

האפליקציה גם מציעה מד חסכון המספק חיווי על החסכון בדלק בעקבות השימוש בתחבורה הציבורית ושעון מעורר המתריע כאשר הנוסע הגיע לתחנה שלו. גרסת האנדרואיד לאפליקציה תצא רק בעוד מספר חודשים.