נעילה חיובית בוול סטריט; מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש

פוטין: "לא ננקוט בשום פעולה צבאית בשלב זה" ■ אופקו דיווחה על גידול של כ-30% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-20.7 מיליון דולר ■ טבע הודיעה על השקת תרופה גנרית בארה"ב ■ היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב

יום המסחר בוול סטריט (ג') נחתם בעליות כאשר מדד ה-S&P 500 טיפס לשיא נעילה חדש ברמה של 1,874 נקודות. זאת לאחר שאתמול נרשמו ירידות על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה. בינתיים, יום המסחר בבורסות אירופה נחתם בעליות חדות על רקע ירידה במפלס המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואוקראינה. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב.

במסיבת עיתונאים מיוחדת במוסקבה, התייחס נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפלישת חייליו לחצי האי קרים והבהיר כי בשלב זה אין בכוונתו לפעול צבאית נגד אוקראינה, אותה הגדיר "מדינה אחות" לארצו. "התרחשה במדינה הפיכה בלתי חוקית", הסביר את העילה לפעולות האחרונות.

בדבריו טען פוטין כי נשיא אוקראינה המודח ויקטור ינוקוביץ' הסכים לערוך בחירות ולא הפעיל כוח נגד האופוזיציה, דבר שהפך את המחאה למיותרת. "הממשל הנוכחי פגע בפעולות שלו ביציבות האזור, הם פגעו בעצמם בעצמאות המדינה", הדגיש הנשיא שנמצא במוקד הסערה הבינלאומית. "הבעיות באוקראינה קשות, האנשים שם רוצים שינוי ואני מבין את זה. השינויים צריכים להיעשות על פי חוק".

פוטין ניסה להנמיך את הלהבות ולהבהיר כי תזוזת הכוחות אינה נובעת מכוונה לפתוח במערכה צבאית. "לעיתים אנו עורכים תרגילים לבדוק את מוכנות הכוחות, זה הכל. עכשיו החיילים חזרו לבסיסם ואין לזה שום קשר לאוקראינה, הרי לא נורתה ירייה אחת", הדגיש. "כרגע אנו שומרים את כל האופציות פתוחות. לא ננקוט בשום פעולה צבאית בשלב זה, אנו עדיין רואים באוקראינה מדינה אחות".

אתמול הכחיש דובר משרד ההגנה הרוסי את הדיווחים לפיהם הציב הקרמלין אולטימטום לאוקראינה, על פיו רוסיה תתקוף את המדינה אם לא תיכנע. הדובר כינה את השמועות על אולטימטום מהקרמלין לאוקראינה כ"שטות גמורה".

זינוק בהכנסות אופקו

מניית טסלה נסחרה בעליות לאחר שהחברה דיווחה על תוכניותיה להתרחבות בפעילות באירופה.

היום פרסמה אופקו את התוצאות הכספיות שלה לשנת 2013. ברבעון האחרון של 2013, עלו ההכנסות המאוחדות בכ-30% והגיעו ל-20.7 מיליון דולר לעומת 16.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בכל השנה הכפילו עצמן ההכנסות המאוחדות מ-47 מיליון דולר ב-2012 ל-96.5 מיליון דולר ב-2013. ברבעון האחרון של 2013 עמד ההפסד הנקי של אופקו על 15.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2012.

טבע הודיעה היום על אישור הגרסה הגנרית לטבליות 60 מ"ג של Evista בארה"ב. המכירות של תרופת המקור, אותה משווקת אלי-לילי, מוערכות בכ-824 מיליון דולר בשנה.

אפל הודיעה היום כי פיטר אופנהיימר, מנהל הכספים הראשי של החברה יפרוש מתפקידו בסוף חודש ספטמבר השנה לאחר 18 שנות כהונה בענקית הטכנולוגיה. סגנו, לוקה מאסטרי, יכנס לתפקיד.

קית' אליוט, סגן נשיא בכיר בחברת נובל אנרג'י , האחראי על איזור מזרח הים התיכון, מציין בראיון לאתר Jewish News כי "חתמנו על החוזה האזורי הראשון גם ב'תמר' וגם ב'לוויתן', ואנחנו מצויים במספר משאים ומתנים למכירת כמויות משמעותיות של גז טבעי משני המאגרים למספר רב של לקוחות".

מניית פריון זינקה אתמול לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2013, לפיהן ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-31.3 מיליון דולר. ה-EBITDA צמח ב-56% ל-7.7 מיליון דולר והרווח הנקי גדל ב-77% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-6.4 מיליון דולר.

אלביט מערכות דיווחה היום כי הדגימה לראשונה במהלך הקרנבל השנתי המסורתי בעיר סלבדור די באהיה שבברזיל, את GroundEyeTM, מערכת תצפית קרקעית חדשנית המייצרת תמונת מודיעין של שטחים נרחבים בזמן אמיתי וברזולוציה גבוהה שאפשרה לכוחות הביטחון להבטיח את שלומם וביטחונם של אלפי החוגגים בקרנבל.