עמק הסיליקון מתכונן לנתניהו: "הווייז לא יעזור עם הפקקים"

ראש הממשלה צפוי להגיע לביקור בזק בעמק הסיליקון ולהיפגש עם שורת בכירים כגון מייסד ווטסאפ, בכירי אפל ועוד ■ בעמק הסיליקון חוששים מפקקי ענק: "כשאישיות ישראלית בכירה מגיעה לבקר בעמק, צריך להגיע למשרד עם שק שינה"

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, צפוי לנחות מחר (ד') בשעות הבוקר בצפון קליפורניה לביקור בזק בן יום בעמק הסיליקון, במסגרתו ייפגש בין היתר עם מייסד "ווטסאפ", בכירי חברת אפל, מושל קליפורניה, ראשי קרנות ההשקעה הגדולות ביזמים, ושמות נוטפי סיליקון אחרים.

ביקורו של נתניהו, עושה רושם, יוצר מתח רב בעמק הסיליקון - אך לאו דווקא רק בשל ההתרגשות מביקור האישיות הבכירה מישראל. "בפעם האחרונה שהנשיא פרס הגיע לבקר כאן לפני שנתיים זה היה פשוט נוראי", מספרת אלכסנדרה, עובדת ב"פייסבוק" בה ביקר פרס במהלך שהותו כאן. "הם חסמו את עורק התחבורה הראשי מסן פרנסיסקו לעמק שהוא הבסיס להתניידות של כולנו למשך שעות וליוו אותו במכוניות עם אנשים מצויידים ברובים - זה היה נראה כמו משחק מחשב מטורף רק שהפקקים היו מאוד אמיתיים. לפי השמועות השמירה על נתניהו תהיה אפילו יותר צמודה - כמה אנשים אצלנו בחברה כבר טרחו לשלוח מייל לכל הצוות שלהם לעדכן שכדאי לישון היום במשרד או לצאת מחר בשש בבוקר לעבודה".

נתניהו, שיגיע לעמק הסיליקון לאחר נאומו בוועידת אייפא"ק ופגישתו עם הנשיא ברק אובמה בוושינגטון, צפוי לחתום על אמנת שיתוף פעולה אסטרטגית עם מדינת קליפורניה וגם לעודד את ההשקעות בישראל ולייצב את מעמדה כ"עמק הסיליקון שמחוץ לעמק הסיליקון". בנוסף, צפוי נתניהו להציג בפני המשקיעים את הפוטנציאל הגלום בבאר שבע ובנגב שם חבוי לדבריו "כישרון טכנולוגי נדיר" באזור המצוי בתנופה.

נתניהו צפוי להסתמך גם על ההצלחות האחרונות מישראל בעמק - ובראשן ענקית המיפוי "ווייז" שנרכשה על ידי גוגל בשנה שעברה. "הרבה אנשים בהחלט ישתמשו בווייז מחר עם הפקקים של המשלחת הישראלית", אומר אנדרי, עובד בחברת "לינקדאין" השוכנת במנלו פארק, קרוב מאוד למיקום מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה מחר בבוקר. "יש לי תחושה שגם הגאונות הישראלית לא תעזור לנצח את הפקקים מחר כמו שהאפליקציה הזו מבטיחה. יש הרבה מאוד תנודתיות בשוק שלנו אבל דבר אחד בטוח - כשאישיות ישראלית בכירה מגיעה לבקר בעמק, צריך לעבוד מהבית או להגיע למשרד עם שק שינה".