הדולר נחלש קלות ל-3.487 ש'; "סכנת שבירה מטה"

האירו נחלש בכ-0.2% מול השקל ■ האוצר ביצע ביומיים האחרונים 2 עסקאות גידור חוב בהיקף 250 מיליון דולר ■ רגיעה אפשרית במשבר רוסיה-אוקראינה

השקל התחזק היום (ד') מול הדולר והאירו במסחר המקומי במט"ח. הדולר נחלש קלות מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.487 שקלים. האירו נחלש בכ-0.21% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.789 שקלים.

אתמול, נזכיר, שער הדולר היציג נחלש בכ-0.1% ל-3.488 שקלים והאירו נחלש בכ-0.2% לשער יציג של 4.799 שקלים.

האוצר ממשיך לנסות להתערב כדי להחליש את השקל: יחידת ניהול החוב בחטיבת המימון והאשראי באגף החשב הכללי ביצעה אתמול עסקת גידור חוב נוספת בסך 100 מיליון דולר, לאחר שביום קודם לכן בוצעו שתי עסקאות גידור ב-150 מיליון דולר על החוב במטבע חוץ. שתי העסקאות לא הועילו והדולר נמצא כשבוע ימים מתחת לרף של 3.5 שקלים.

ברקע למסחר במט"ח, רגיעה אפשרית במשבר רוסיה-אוקראינה. אתמול נשיא רוסיה פוטין הבהיר כי בשלב זה אין בכוונתו לפעול צבאית נגד אוקראינה וכי תזוזת הכוחות אינה נובעת מכוונה לפתוח במערכה. יחד עם זאת, פוטין אמר כי רוסיה שומרת את כל האופציות פתוחות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר כמה ימים של חששות כבדים בשוק, נראה שענני המלחמה מתחילים להתפזר ובשוק שוב מסתכלים קדימה. הידיעות לפיהן הורה פוטין על הסגת כוחות מגבול אוקראינה, ודברי ההרגעה שהשמיע פוטין אמש במסיבת העיתונאים שקיים, הביאו לשיפור בסנטימנט בשוק ווול-סטריט נעלה אמש בעליות נאות".

"על רקע השיפור בסנטימנט הסיכון, נמשך הלחץ כלפי מטה על הדולר-שקל. הצמד נסחר בנטייה שלילית מתחילת השבוע ובוחן כעת את רמת 3.48. ירידה מתחת ל-3.47-3.48 עשויה לתת את האות למפולת לעבר השפל האחרון ב-3.454. רק עלייה מעל 3.50 עשויה להפחית את הלחץ, ואולם לאור התנאים הנוכחיים בשוק המט"ח העולמי והמקומי הסבירות לכך אינה גבוהה כעת. בנק ישראל סיכן הרבה כאשר בחר להוריד בשבוע שעבר את הריבית, וזאת במידה רבה כדי להגן על שער החליפין, ומעניין יהיה לראות האם בנק ישראל יבחר להתערב באופן מסיבי במידה ונראה שבירה כלפי מטה".