צפו בווידיאו: צה"ל השתלט על ספינת נשק איראנית

הספינה עשתה דרכה לנמל פורט סודן, כשהיעד הסופי היה אמור להיות עזה ■ על הספינה נמצאו עשרות רקטות וכלי נשק, וכן שקי מלט וציוד בנייה לשם הסוואה

חיל הים השתלט הלילה על ספינה ובה כלי נשק רבים מאיראן לעזה. ההשתלטות בוצעה במרחק של כ-1,500 ק"מ מחופי ישראל, בגבול סודן-אריתראה. לוחמי שייטת 3 והסטי"לים השתלטו על הספינה.

הספינה - "KLOS.C" - עשתה דרכה לנמל פורט סודן, כשהיעד הסופי היה אמור להיות עזה. על הספינה נמצאו שקי מלט וציוד בנייה לשם הסוואה, אשר הועמסו בנמל בעיראק שם עצרה הספינה בדרך לשם הטעיה.

על סיפון הספינה היו עשרות רקטות מסוגים שונים, טילי M302 לטווח של עד 200 ק"מ וכלי נשק נוספים. הספינה יצאה מאיראן לפני 10 ימים והתכנון היה להגיע למצרים ושם לפרוק את כלי הנשק למשאיות ולהוביל אותם לרצועת עזה.

בצה"ל עקבו אחר הספינה והלילה שלחו כוחות כדי להשתלט עליה. הספינה נשאה דגל של פנמה ועל סיפונה היו 17 אנשי צוות מלאומים שונים. הם נתפסו ונחקרו על הסיפון.

"בחיפוש שנערך על האוניה נמצאו אמצעי לחימה מתקדמים רבים", נמסר בהודעה רשמית של דובר צה"ל לתקשורת. "הלוחמים עושים את דרכם לחופי ישראל עם הספינה בה הוסתר המשלוח. צה"ל ימשיך לפעול נגד מרוץ החימוש האזורי שמובילה איראן במטרה להבעיר את האזור, ויפעל בכל היכולות העומדות ברשותו כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו, השוהה בארה"ב, שוחח היום עם הרמטכ"ל בני גנץ וראש המוסד תמיר פרדו. הוא בירך אותם ומסר: "בשעה שהיא מדברת עם המעצמות, בשעה שאיראן מחייכת ואומרת כל מיני דברי נועם, אותה איראן שולחת נשק קטלני לאירגוני הטרור והיא עושה את זה ברשת מסועפת של מבצעים חשאיים חובקי עולם במטרה להזרים רקטות, טילים וכלי נשק קטלניים אחרים כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע. זאת איראן האמיתית ואסור שהמדינה הזאת תקבל לידיה נשק גרעיני. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על אזרחי ישראל".