פטריק דרהי מתמודד על עסקת התקשורת הגדולה בצרפת

הגיש הצעה לרכוש את חברת התקשורת SFR תמורת סכום שמוערך ב-15-20 מיליארד דולר במטרה למזג אותה עם חברת הכבלים נומריקבל שבבעלותו

הבעלים של חברת הוט, פטריק דרהי, מתמודד על אחת העסקאות הגדולות בצרפת בתחום התקשורת. דרהי הגיש הצעה לרכוש את חברת התקשורת SFR תמורת סכום שמוערך ב-15-20 מיליארד דולר במטרה למזג אותה עם חברת הכבלים נומריקבל שבבעלותו. ב-SFR מחזיק התאגיד ויונדי, שהחליט להתמקד בעסקי המדיה ולמכור את פעילות הטלקום שלו.

מול דרהי מתמודדת חברת Bouygues, ועל פי התקשורת הצרפתית ההצעה של Bouygues נמוכה במעט מההצעה של דרהי.

עוד פורסם, כי גזבייה ניאל, הבעלים של חברת התקשורת FREE הצרפתית, הגיע לסיכום עם Bouygues על רכישת תשתיות הסלולר שלה במידה ותצליח לרכוש את SFR. מטרת העסקה בין FREE לבין Bouygues היא להוכיח לרגולטור הצרפתי שהשחקן השלישי החדש והקטן בשוק - FREE - יתחזק כתוצאה מעסקה ביניהן, שכן מספר הזכייניות במדינה יצטמצם והוא יוכל להגיע לפריסה ארצית מהירה על בסיס תשתיות עצמאיות.

באירופה עוקבים אחר ההתפתחויות בצרפת משום שהרגולציה בשוק הסלולר היא נושא מרכזי לדיון במוסדרות הרגולציה באיחוד האירופאי. הרגולטורים רוצים לשמור על רמת תחרות גבוהה על חשבון רווחיות החברות, שטוענות שאין מקום ליותר משלושה שחקנים בשוק תקשורת, שהוא מטבעו עתיר השקעות ומתפתח כל הזמן.

במידה ויזכה בה, העסקה תהפוך את דרהי לשחקן מרכזי בשוק הצרפתי, בעיקר בשוק הסלולרי שבו הוא אינו פעיל כרגע.