בכירי פרטנר נפגשו עם בעל שליטה בגולן טלקום

גזבייה ניאל התעניין בעבר ברכישת סלקום, ונפגש עם חיים סבן, בעוד פרטנר ממשיכה במגעים עם הוט

השוק הסלולרי בישראל לאן? ל"גלובס" נודע, כי בשבוע שעבר נערכה פגישה בין בכירי פרטנר לבין טייקון התקשורת הצרפתי, גזבייה ניאל, השותף בחברת גולן טלקום בישראל ומקורבו של הבעלים, מיכאל גולן.

בעלי חברת פרטנר, איש העסקים חיים סבן, ויו"ר דירקטוריון החברה, אדם צ'זנוף, נפגשו עם ניאל בפאריס ודנו באפשרויות וההזדמנויות לשינויים בשוק הסלולרי בישראל. ככל הידוע, בפגישה לא דנו באפשרויות למיזוג עתידי בין החברות, אך היא מלמדת על כך שבעלי השליטה בחברות מבינים שהסיטואציה בישראל מחייבת שינוי, שכן קיומן של חמש חברות סלולריות בסביבת אי ודאות קשה, במתכונת שמוביל משרד התקשורת, אינה אפשרית.

נזכיר, כי בחודשים האחרונים חשף "גלובס", כי ניאל, אחד מאנשי התקשורת הגדולים והחזקים בצרפת, הביע עניין ברכישת סלקום, שבשליטת קבוצת אי.די.בי, כשעוד הייתה בבעלותו של נוחי דנקנר. אז, טען דנקנר כי סלקום אינה מוצעת למכירה. לפי הערכות, בפגישה בשבוע שעבר הדיון נסוב על אי הוודאות לגבי עתידה של סלקום ומה בעלי המניות החדשים באי.די.בי ירצו לעשות בה.

הפגישה בפאריס התקיימה על רקע הדיונים שמתנהלים בין קבוצת סבן לבין הבעלים של הוט, פטריק דרהי, לגבי שיתוף רשתות סלולריות, שממתין לאישור רשויות הממשלה. יש להניח, שההסכם בין החברות לגבי שיתוף הרשתות מהווה צעד ראשון לקראת אפשרות למיזוג עתידי בין החברות, אך לעת עתה נראה כי רשות ההגבלים ומשרד התקשורת לא יאפשרו מיזוג כזה.

מגולן טלקום נמסר בתגובה לידיעה, כי "גולן טלקום אינה שולטת או מנהלת את לוח הפגישות של ניאל וכתמיד אינה מגיבה לשמועות כאלה או אחרות".

מקבוצת סבן טרם נמסרה תגובה.