יאיר לפיד נגד סרבני הגיוס: "פינוק של צעירים שבעים"

שר האוצר מתח ביקורת חריפה על מכתב השמיניסטים שנלח לרה"מ וקרא לסרבנות ■ "הצעירים האלה אולי אינם לובשים שטריימל, אבל גם הם חרדים קיצוניים", טען לפיד

מכתב השמיניסטים החדש, ששלחו עשרות בני נוער לראש הממשלה, זכה לגינוי מקרב תלמידי בית הספר שבו לומדים השמיניסטים - וכעת גם מהמערכת הפוליטית. שר האוצר יאיר לפיד, טען כי "צריך לקרוא לדבר בשמו הנכון: זו אינה סרבנות, אלא השתמטות", וציין כי הוא מתבייש בחותמים.

"48 שעות לפני שאנחנו מצביעים על השיוויון בנטל חותמים עשרות שמיניסטים על מכתב הקורא לסרבנות. הצעירים האלה אולי אינם לובשים שטריימל, אבל גם הם חרדים קיצוניים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "הם נטורי-קרתא חילונים שחושבים שאם הם מאמינים במשהו אז זה בסדר לשלוח אחרים לשאת בנטל, ואף לסכן במקומם את חייהם. אלה מסתתרים באוהלה של תורה, אלה באוהלה של צביעות".

"ההשתמטות החילונית אינה אידיאולוגיה. זהו פינוק של צעירים שבעים שחושבים שהכל מגיע להם ושיש אחרים - הילדים שלכם ושלי - שצריכים צריכים לשרת במקומם. אני מתבייש בהם", סיכם לפיד, שיקווה להעביר בשבוע הקרוב את חוק השוויון בנטל.

"השכבה אינה רוצה קשר למכתב"

אתמול התנער מנהל בית הספר מהמכתב שחיברו חלק מתלמידיו: "דעותיו ומכתביו של תלמיד אחד אינם מייצגים את עמדת בית הספר אלא רק את עצמו", הבהיר המנהל חיים דייטשמן במכתב ששלח לתלמידים. "בית ספרנו עושה מאמצים רבים על מנת להגביר את אחוז המתגייסים ואכן הגענו לשינוי משמעותי, מ-70% ל-90% גיוס".

במקביל למכתב, תלמידים אחרים בבית הספר חתמו על עצומה נגדית: "זהו מכתב מטעם שכבת י"ב המתנערת מכל קשר למכתב הסרבנות המיוחס לה", נכתב בעצומה. "השכבה אינה רוצה כל קשר למכתב הסרבנות. לדעתנו זו זכותם של כל נער או נערה בישראל לבחור את הדרך שבה יתרום לחברה, אך אנו מבקשים להתנער ממכתב המציג טענות המנוגדות לדעותיה של מרבית תלמידי השכבה".