בזק והוט מול פרטנר וסלקום בתגובות לשימוע השוק הסיטונאי

סלקום ופרטנר טענו שהמחירים שקבע משרד התקשורת גבוהים מדיומקשים על כניסתן לתחום הטלוויזיה ■ מנגד, הוט ובזק דורשות תמורה הולמת עבור השימוש בתשתיות שלהן ותובעות מהמשרד לקבל תמורה ריאלית עבור החכרת הרשת שלהן

מפעילי הסלולר בארץ הגישו אתמול למשרד התקשורת את תגובתם לעניין קביעת המדיניות והאסדרה של שוק התקשורת הקווי, והשימוש ברשת בזק לטובת ניסיון להגברת התחרות.

התגובות מורכבות ומעמיקות אך דבר אחד עולה מהן בבירור והוא קיעקוע עמוק של העבודה שעשה משרד התקשורת ודחיית מסקנות חברת הייעוץ שנשכרה לטובת התהליך - חברת הייעוץ פרונטיר.

באופן לא מפתיע, מתחלקות התשובות של המפעילים ל-2: ראשית יש את התשובות של בזק ושל הוט (למרות שהשימוע מתייחס כרגע רק לשימוש בתשתיות בזק, החליטה הוט להגיב משום שמרכיבים רבים בעבודה מתייחסים אליה) ושנית התגובות של יתר המפעילים ובעיקר סלקום, פרטנר, ו-018 אקספון.

כצפוי, סלקום ופרטנר הציגו עמדה לפיה המחירים שקבע המשרד גבוהים מדי ומרימים מכשול גבוה בפני כניסתן לתחום הטלוויזיה. בעיקר הן מתייחסות לטלוויזיה כי השימוע מכוון לכך שפרטנר וסלקום יוכלו להיכנס לתחום הטלוויזיה כמוצר משלים ובעיקר יוכלו להציע סל של שירותים כולל שיאפשר להן להתחרות מול הוט ובזק גם בשוק הקווי.

מנגד, הוט ובזק דורשות תמורה הולמת עבור השימוש בתשתיות שלהם ותובעות מהמשרד לקבל תמורה ריאלית עבור החכרת הרשת שלהן לטובת המתחרים.

בשבוע הבא יערוך משרד התקשורת שימועים פרונטליים לחברות וישמע את עמדות כל השחקנים בעל פה.

הוויכוח בין בזק והוט לבין פרטנר וסלקום לכאורה מעמיד את משרד התקשורת במצב טוב. מצד אחד בזק והוט שדורשות להעלות את המחיר משום שהוא אינו ריאלי ואינו מבוסס, ומנגד פרטנר וסלקום שסבורות שהמחיר צריך לרדת, ומאיימות שבהינתן מחירים כאלה, לא תהיה להן כדאיות להיכנס לתחום הטלוויזיה.

נדמה שבכל הקשור לשימוש בתשתיות בזק לטובת טלפוניה ואינטרנט בלבד, פרטנר וסלקום ו-018 אקספון, מאמצות את המחירים שקבע המשרד להחכרת קווי בזק.

המספרים של המשרד מדברים על מחירים של כ-50 שקל לקו אינטרנט שמותנה בקצב שבזק תמכור את קוויה למתחרים. המחיר יכול להיות יקר יותר כאשר מדברים על קצבים של 100 מגה ביט לשנייה.