מדדי וול סטריט ננעלו בירידות: "הולך ומתבשל גל יורד"

השוק השורי חגג אתמול יום הולדת 5 עם עלייה של כ-170% ■ מאקרו: המלאים הסיטונאים לחודש ינואר ■ וריפון צפויה לדווח על רווח של 27 סנט למניה ■ אנליסט: אפל תגיע ל-635 דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות, לאחר סגירה מעורבת בבורסות אירופה ונעילה חיובית במרבית בורסות אסיה. ללא פרסום נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים המשיכו להיות קשובים להתפתחויות בזירה הגיאופוליטית ולנתונים הכלכליים באסיה ואירופה.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים כאשר מדד ה-S&P 500 המשיך לסגת מהשיא שקבע בשבוע שעבר, ברמה של כ-1,877 נקודות.

השוק השורי חגג אתמול יום הולדת 5, במהלכו טיפס השוק בכ-170%. כעת, האנליסטים והאסטרטגים חלוקים בדעתם לאן מועדות פני השוק. חלקם סבורים כי קיימים מספר סימנים המעידים על בועה בשווקים, ביניהם העלייה החדה במרווחי החוב ובשווי המניות. אחרים סבורים כי המגמה החיובית תימשך גם ב-2014, לצד התנודתיות.

"הולך ומתבשל גל יורד בשווקים", טוען אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס. "היעדר האלטרנטיבות לכסף הזול בסביבת ריבית אפסית הוא הסיבה העיקרית להמצאות השווקים בקרבה לשיאי כל הזמנים. בטווח הקצר השוק עוד עשוי לגעת ברמות ה-2,000 נקודות אך בטווח הבינוני והארוך הסוחרים יחזרו לעסקאות השורט".

זירת המאקרו דלילה היום, כאשר לאחר פתיחת המסחר פורסמו נתוני המלאים הסיטונאים לחודש ינואר, שעלו ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.5% לאחר עלייה של 0.3% בדצמבר.

המלצות על אפל ופייסבוק

מניית פייסבוק המשיכה לעמוד במוקד, לאחר שטיפסה אתמול בכ-3% בעקבות העלאת המלצה ומחיר היעד למניה.

גם אפל ריכזה עניין לאחר שאנליסט בחברת Pacific Crest Securities העלה את המלצתו על המניה ל"ביצועי יתר" לעומת המלצה קודמת של "ביצועי שוק". מחיר היעד שהוא הציב עמד על 635 דולר.

וריפון תפרסם היום את תוצאותיה וצפויה לדווח על רווח של 27 סנט למניה. כמו כן אנליסטים בבית ההשקעות Susquehanna העלו את מחיר היעד למניה לרמה של 34 דולר.

לאחר סגירת המסחר אתמול דיווחה חברת Urban Outfitters, Inc. על רווח של 59 סנט למניה והכנסות של 905.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2013.

בנק ההשקעות האמריקאי Ascendiant Capital החל היום לסקר את מניית טאואר בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 12 דולר, פרמיה של כ-50% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

ביוליין הודיעה אתמול כי השלימה בהצלחה את שלב ה-Dose Escalation (העלאת מינונים במתן חד פעמי) בניסוי קליני Phase 1/2 ב- BL-7010, טיפול חדשני במחלת הצליאק. בניסוי לא דווח על תופעות לוואי חמורות ולא נמצאו בעיות בטיחות המגבילות את גובה המינון.