בלומברג: טבע העבירה 9% ממטופלי הקופקסון לגרסה חדשה

נתונים חדשים על מאמצי טבע להעביר מטופלי קופקסון לגרסה החדשה ■ אנליסט מודה: עושה רושם שטעינו כאן בוול סטריט ■ לירינק: "ההנהלה תוכל להיות אגרסיבית יותר עם רכישות ולשמור על הדיבידנדים"

טבע ממשיכה במאמציה להעביר את מטופלי הקופקסון לגרסה החדשה והצליחה להעביר כבר 8.7% מהמטופלים נכון לסוף פברואר - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ג') סוכנות בלומברג. אנליסטים בשוק מתחילים להישמע אופטימיים יותר באשר לתחזית טבע להעביר 30%-50% מהמטופלים לגרסה החדשה, שניתנת ב-3 זריקות בשבוע במינון של 40 מ"ג (במקום זריקה אחת בכל יום במינון 20 מ"ג).

כזכור, בשבוע שעבר העלו בתי ההשקעות לירינק וברקליס את מחירי היעד למניית טבע ל-65 דולר. בלירינק הביעו אופטימיות באשר למאמצי טבע לשמר כמה שיותר מטופלים בקופקסון וגם בבית ההשקעות Cowen שומרים על אופטימיות.

אנליסט ב-Cowen ציין כי "עושה רושם שאנחנו ואנליסטים אחרים בוול סטריט אולי נכשלו להבין" את יכולת ההגעה של טבע למטופלים. הוא הוסיף כי "בהתבסס על פידבקים ראשוניים, נראה שמטרות החברה יושגו".

מכירות הקופקסון מסתכמות בכ-4 מיליארד דולר בשנה ולפי הערכות מהוות למעלה ממחצית מרווחי טבע. בחודש מאי יפקע הפטנט על התרופה וטבע נלחמת להעביר כמה שיותר מטופלים לגרסה החדשה והנוחה יותר, לה פטנט עד שנת 2030.

האנליסט ג'ייסון גרברי מלירינק מעריך שתזרים המזומנים הנוסף ממכירות הקופקסון "יספק להנהלה אבקת שריפה להיות אגרסיביים יותר עם רכישות ולשמור על הדיבידנדים". הוא מעריך ש-33% מהמטופלים יעברו לגרסה החדשה.

האנליסט רוני גל מברנשטיין טוען שטבע תוכל לעמוד בקצה העליון של התחזיות שלה ל-2014, אך חותם בשאלה: "כמה מנתח השוק עליו חולש הקופקסון תוכל טבע לשמר עם הופעת הגרסה הגנרית לתרופה?".