בנק דיסקונט מקשיח דרישות מתושבי חוץ בנושאי מס

כרגע דיסקונט דורש את ההצהרה רק מלקוחות חדשים ומלקוחות קיימים המעבירים סכומי כסף חדשים לחשבון ■ דיסקונט בתגובה: "אנו לא מוסרים מידע על הקשר עם לקוחות הבנק"

הבנקים ממשיכים להקשיח נהלים בנושא טיפול בתושבי חוץ: ל"גלובס" נודע כי דיסקונט , בניהולה של לילך אשר טופילסקי, החל באחרונה לדרוש מלקוחותיו הזרים הצהרה כי הכספים בחשבון דווחו כנדרש לרשויות המס במדינות המקור שלהם.

כרגע דיסקונט דורש את ההצהרה רק מלקוחות חדשים ומלקוחות קיימים המעבירים סכומי כסף חדשים לחשבון. מדיסקונט נמסר בתגובה: "אנו לא מוסרים מידע על הקשר עם לקוחות הבנק".

דיסקונט החל במהלך זה בשבועות האחרונים, במקביל לכניסתה של אשר טופילסקי לתפקיד המנכ"לית. יחד עם זאת, לפי הערכות, ההחלטה להקשיח את הנהלים התקבלה עוד בשלהי תקופת המנכ"ל הקודם ראובן שפיגל. אשר טופילסקי צפויה לשים דגש על הנושא, וייתכן והיא אף תרחיב בעתיד עוד יותר את ההנחיות בסוגיה זו ואולי תדרוש את ההצהרה גם על נכסים קיימים.

דרישות בבנקים נוספים

עוד נודע כי גם בבנק הפועלים דורשים הצהרות על דיווח לרשויות המס, אך בבנק הפועלים דורשים זאת רק מלקוחות אירופאים המעבירים סכומים משמעותיים ממדינות שאינן מדינות המקור שלהם. מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "לקוחות אירופאים המעבירים כספים בסכומים משמעותיים ממדינה שאינה מדינת התושבות שלהם, מתבקשים להצהיר כי מדובר בכסף שדווח".

נזכיר כי באחרונה פורסם ב"גלובס" כי בנק לאומי החל לדרוש מחלק מלקוחותיו האירופים הצהרה כי הכספים דווחו לרשויות המסים במדינות המקור שלהם. אם אישורים אלה לא יוצגו תוך כמה חודשים, מאיים הבנק כי יסגור ללקוח את החשבון. מבין הבנקים, נראה כי לאומי דורש את הדרישות הנוקשות ביותר. הקו השמרני של הבנק נובע ככל הנראה מכך שהוא כבר נכווה מנושא העלמות מס של לקוחות.

נזכיר כי זה 3 שנים חוקרות הרשויות האמריקאיות חשד בשורה של בנקים, בהם לאומי, כי סייעו לאלפי לקוחות אמריקאים להעלים מס. לאומי צפוי לסיים את העניין בקנס כבד. עד כה הפריש הבנק סכום גבוה של 530 מיליון שקל בגין פרשה זו.

הבנקים דורשים מלקוחות תושבי חוץ הצהרות מרשות המסים, וזאת על אף שהרגולטור עדיין לא דורש זאת מהם. בבנקים רואים את המגמה העולמית של הגברת הפיקוח בנושא העלמות מס והטלת האחריות על בנקים שבהם יוחבאו כספים שלא דווחו כחוק, ולכן החליטו להקדים תרופה למכה ולדרוש כבר עכשיו אישורים.