הטיפ היומי: E.CL - חוב חברת חשמל יכול להשתלם

ל-E.CL יש איגרת חוב מסוג Senior שמשלמת קופון של 5.625% פעמיים בשנה

חברת החשמל E.CL נסחרת בבורסה של צ'ילה (סימול: ECL:CI) בשווי 769 מיליארד פזו (כ-1.4 מיליארד דולר). החברה עוסקת בייצור, הולכה, אספקה ומכירת חשמל ללקוחות תעשייתיים וחברות כרייה בצפון צ'ילה. החברה מפיקה כ-12% מסך התפוקה במדינה, ובעלת המניות הגדולה בה (52%) היא חברת החשמל הצרפתית EDF Suez.

ל-E.CL יש איגרת חוב (סימול: ECLCI) מסוג Senior שמשלמת קופון של 5.625% פעמיים בשנה. הפדיון של האיגרת הוא בינואר 2021. חוב החברה מדורג על-ידי סוכנות הדירוג S&P בדירוג BBB ועל-ידי Fitch כ-BBB מינוס. האיגרת נסחרת בתשואה של 4.45% ובמרווח של 220 נ"ב מעל ממשלתית.

ל-E.CL אין חשיפה לפעילות הידרואלקטרית וזהו יתרון, משום שהבצורת הקשה שעברה על צ'ילה והשפיעה בזמנו לרעה על הפעילות ההידרואלקטרית של המתחרות לא פגעה בה. מאזן החברה יציב יחסית, ובשנים האחרונות עמד יחס החוב למאזן על 26% בממוצע. למרות ההשקעות בתחנות כוח נוספות, החברה דואגת למטריצת חוב יציבה.

יחס חוב לטווח ארוך להוצאות ההוניות של החברה עומד על 29%, והוא שומר על יציבות בשלוש השנים האחרונות. לחברה תזרים מזומנים המשרת את ההתחייבויות שלה, וכן את המשך גידול פעילותה העסקית. להערכתנו, E.CL תוכל לשלם את התחייבויותיה גם ללא גיוסי חוב נוספים.

פעילות החברה היא בצפון צ'ילה, אזור עתיר בפעילות כרייה שהיא מהותית ליצוא. הרצון לשמור על פעילות המכרות (לקוחות החברה) ועל אינפלציה נמוכה, עלול להוביל להפחתת תעריפי החשמל. חשיפת החברה לפעילות כריית הנחושת עלולה להביא למצב שבו ירידה חדה במחירי הנחושת תפגע בתעריפי החשמל, אך עם זאת, כאמור, לתעשייה זו חשיבות עליונה עבור המדינה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2013 גדל הרווח התפעולי של החברה ב-2% ל-895 מיליון דולר, אך ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-14% לכ-185 מיליון דולר. הצפי הוא לגידול ב-EBITDA בשנתיים הקרובות.

להערכתנו, התשואה שבה נסחרת האיגרת יותר ממפצה על הסיכון הגלום בה.

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם